یکشنبه 28 خرداد 1385

رييس کميسيون امنيت ملی: پيشنهادات ما با بسته پيشنهادی گروه ۱+۵ تفاوت خواهد داشت، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

علاءالدين بروجردی در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: گزارش‌هايی که يک مقام رسمی مثل آقای البرادعی به صورت رسمی به شورای امنيت می‌دهد بايد هم توسط شورای امنيت مورد استناد قرار گيرد و هم کشور ذی‌ربط از مفاد آن مطلع شوند؛ و با توجه به اين‌که آقای البرادعی به تازگی گزارش خود را به شورای حکام داده، خارج از چارچوب گزارش ارايه شده توسط ايشان به شورای حکام، نمی‌تواند چيز ديگری را عنوان کند، چون در تناقض با صحبت‌های رسمی خود خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در پاسخ به پرسش ايسنا مبنی بر اين‌که آيا مجلس در جريان پاسخ مسوولان کشور به پيشنهادات ۱+۵ قرار دارد يا نه؟ تصريح کرد: ما از وزير امور خارجه دعوت کرديم که با حضور در کميسيون بسته را باز و کليه‌ی مطالب آن را عنوان کردند، ولی چون قرار اين بود که علنی نشود، به آن احترام می‌گذاريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: شورای عالی امنيت ملی به عنوان مسوول پرونده‌ی هسته‌يی در حال بررسی است، پيشنهادات که جواب خود را به صورت رسمی به ۱+۵ اعلام کند.

رييس کميسيون امنيت ملی در پاسخ به اين‌که آيا جواب ايران پيشنهادات جداگانه‌ای است يا الحاقی به برخی از بندهای پيشنهادات ۱+۵ است؛ با بيان اين‌که اتفاق افتادن هر تحولی بايد در قالب مذاکره شکل گيرد و در مذاکره نيز طرفين نقطه‌نظرات خود را اعلام می‌کنند، گفت: چون نقطه‌نظرات ما نظرات آنها نيست حتما پيشنهادات ما با آنها تفاوت‌هايی خواهد داشت.

وی در پاسخ به اين‌که آيا آينده‌ی روشنی برای حل موضوع پرونده‌ی هسته‌يی می‌بينيد يا نه؟ تصريح کرد: با توجه به اين‌که کليه فعاليت‌های ايران در چارچوب مقررات آژانس و عهدنامه‌ی NPT است و همکاری با آژانس را به عنوان اصل پذيرفته‌ايم، اميدواريم بتوانيم به تفاهمی دست يابيم.

Copyright: gooya.com 2016