دوشنبه 29 خرداد 1385

دادستان اردبيل: با دستگيرشدگان حوادث اخير استان قاطع برخورد می‌شود، ايسنا

* عده‌ای با ايجاد اختلافات قومی، مذهبی و زبانی سعی در ايجا اغتشاش دارند

خبرگزاری دانشجويان ايران - اردبيل
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی

دادستان عمومی و انقلاب اردبيل گفت: با دستگيرشدگان اغتشاشات اخير استان به صورت جدی و قاطع برخورد خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدتقی ربيعی، در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به اينکه دستگيرشدگان حوادث اخير را دو گروه تشکيل می‌دهند، اظهار داشت: يک گروه افرادی بودند که بدون داشتن ارتباط با عناصر سرويس‌های بيگانه اغفال شده و با قرار گرفتن به عنوان عنصری در دست فرصت‌طلبان، اقدام به ايجاد ناامنی و وارد کردن خسارت به اماکن و امکانات عمومی از جمله بانک‌ها کرده‌اند و گروه ديگر نيز جزو عناصر بيگانه محسوب می‌شوند و فعاليت‌های آن‌ها از پيش طراحی شده بود.

وی، از اقدامات دستگاه قضايی استان برای دستگيری و شناسايی اين عوامل قبل از حوادث اخير خبر داد و تصريح کرد: تحقيقات در اين خصوص ادامه داد و در صورت کامل شدن بررسی‌ها، دادسرای اردبيل در حيطه وظايف خود در آينده اطلاع رسانی دقيق خواهد کرد.

دادستان اردبيل، گفت: ضروری است مسوولان امر با ظرافت تمام به تحليل صحيح اين حوادث و علل وقوع اغتشاشات بپردازند تا مشابه اين‌گونه وقايع را در آينده شاهد نباشيم.

ربيعی، شايعات موجود در مورد کشته شدن برخی افراد در درگيری‌ها و آشوب اخير را تکذيب کرد و بيان داشت: تاکنون مجموعه مسوولان استان در برخورد با اين حوادث تصميم گيری‌های خوبی داشته‌اند و تا آنجا که امکان داشت با هماهنگی به عمل آمده با مسوولان ذی‌ربط ، اطلاع‌رسانی در همان ابتدای حادثه برای جلوگيری از انحراف اذهان عمومی انجام شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی، با بيان اينکه اصل اعتراض به اين مساله قابل قبول است، گفت: ‌آنچه که در اين حوادث بيشتر ديده می‌شود آن است که عده‌ای با تحريک عواطف پاک و دينی جوانان در جهت نيل به اهداف شوم خود با ايجاد اختلافات قومی، مذهبی و زبانی سعی در ايجا اغتشاش داشتند و کوشيدند با نا امن جلوه دادن استان، باعث فرار سرمايه‌ها از آن و وارد کردن خسارت مادی و معنوی بر مصالح عمومی و ملی شوند.

دادستان اردبيل در پايان از مردم استان خواست ضمن هوشياری در برابر اين گونه توطئه‌های دشمنان، وحدت و همبستگی خود را حفظ کرده و اجازه ندهند فرزندان آنها بازيچه دست اين‌گونه افراد قرار گيرند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادستان اردبيل: با دستگيرشدگان حوادث اخير استان قاطع برخورد می‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016