دوشنبه 29 خرداد 1385

مصاحبه صدای آمريکا با خسرو کردپور روزنامه نگار، در رابطه با تازه ترين موارد محدوديت ها نسبت به فعالان مدنی در آذربايجان و کردستان

- آقای کردپور لطفاً ما را در جريان آخرين محدوديتهای اعمال شده برفعالان مدنی در آذربايجان و کردستان قرار دهيد

کردپور: بايد خدمت شنوندگان گرامی عرض کنم : صبح امروز در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز ، جلسه رسيدگی به اتهامات جلال حسينی يکی از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر در سال ۸۳ برگزار گرديد .
دکتر محمد شريف وکيل مدافع جلال حسينی در گفتگوئی ، اتهام موکلش را اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم عليه امنيت داخلی کشورعنوان کرد و افزود با توجه به اينکه اين پرونده پيش از اين با صدور حکم بدوی و تجديد نظر مواجه و علی القاعده مختومه محسوب می شود ، رسيدگی مجدد به پرونده ، با قاعده امر مختومه کيفری تعارض دارد . وی همچنين اعلام کرد که دادگاه محمود صالحی ، محسن حکيمی پور و محمد عبدی پور ازديگر متهمان پرونده ، صبح فردا در همان شعبه و در دادگاه همان شهرستان برگزار می شود .
در بوکان نيز ، امير عبدا... زاده از فعالان مدنی ، برای دومين بار به دادگاه احضار شد ايشان بايستی روز سه شنبه در دادگاه عمومی بوکان حاضر شود.
در مهاباد نيز ادريس خليقی از فعالان فرهنگی ، که سال گذشته چند روزی را در بازداشت بسربرده ، با وثيقه آزاد شده بود ، در چند روز گذشته مجدداً به دادگاه احضار شد.
در اروميه نيز سجاد نيکنام دبير انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه اروميه ، که از ۹ روز پيش بازداشت شده بود با ۱۰ ميليون وثيقه آزاد شد .
همچنين حزب اراده ملت ، با صدور اطلاعيه ای از ناپديد شدن صالح کامرانی ، يکی از اعضای اين تشکل خبر داد و نوشت : صالح کامرانی ، از اعضای حزب اراده ملت و وکيل پايه يک دادگستری ، که طی سالهای اخيردرعرصۀ فعاليت های حقوق بشری و احقاق حقوق فعالين سياسی ، مطبوعاتی و اقوام ساکن ايران بويژه مردم آذربايجان تلاشهای مداوم و پيگيری داشته اند ، بعد از ظهر روز چهارشنبه ناپديد گرديدند .
همچنين علی داداشی - خبرنگار نشریه ارمغان آذربايجان - در چند روزگذشته به شعبه ۱۰۸ دادگاه عمومی شهرستان تبريز احضار شد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016