جمعه 2 تیر 1385

قاضی سعيد مرتضوی جلاد اوين خود قاتل است، بايد در دادگاه بين المللی، به جرم جنايت عليه بشريت محاکمه گردد، اميرجواهری لنگرودی

amirjavaheri@yahoo.com

قرار است در ژنو همزمان با برگزاری نخستين نشست شورای تازه تاسيس شده حقوق بشر سازمان ملل متحد ، از جانب جمهوری اسلامی نيز نمايندگانی برای شرکت دراين اجلاس راهی سوئيس شوند.
در اين ميان ايسنا گزارش کرده که جمال کريمی راد سخنگوی قوه قضائيه و قاضی سعيد مرتضوی ( جلاد اوين) دادستان عمومی و انقلاب فعلی تهران، بعنوان هيئت نمايندگی رژيم در اين اجلاس شرکت می نمايند. دريافت اين خبر موجی از خشم، تعجب و نفرت فعالان سياسی و اجتماعی و طرفداران حقوق بشر وآزادی خواهی را برانگيخته است.
جلاد سعيد مرتضوی يکی ازعوامل شناخته شده سرکوب دررژيم جمهوری اسلامی ايران است. برافکار عمومی ايران وجهان آشکاراست که قتل زيبا( زهرا) کاظمی، عکاس و روزنامه نگار شهروند کانادا، زير نظرمستقيم او انجام پذيرفته است و ايشان تا به امروز به هيچ مقامی در اين رابطه پاسخی نداده است. جدا ازاين حمله شبانه به منزل فعالان شرکت واحد و ازجمله دستگيری و بازداشت و شکنجه منصور اسانلو با فرمان مرتضوی صورت گرفته است . بسياری از قتل ها و سنگسارها به دستور مستقيم او اجرا شده است، موج وسيع دستگيری فعالان دانشجويی ، روزنامه نگاران و وبلاگ نويسان ، صدها نفر از دختران و پسران جوان به جرم عدم رعايت حجاب و موازين اسلامی به دستور او دستگير و شلاق خورده اند،وا ی بسا به جوخه های دار سپرده شده اند.
قوه قضائيه يکی ازنهادها و ارگانهای مهم، سرکوب و بی حقوقی و تحکيم پايه های اختناق و چپاول و غارت در ايران است و زندان اوين ميدانگاه اصلی ، به مسلخ کشاندن انديشه و آزادی وحرمت انسانها بشمار ميرود. قاضی سعيد مرتضوی از سالها قبل رئيس اين ارگان سرکوب وجلاد زندان اوين است. قاضی مرتضوی خود قاتل است و بايد دراين سفر از جانب پليس متروپل دستگير و به جرم جنايت عليه بشريت در دادگاه بين المللی محاکمه گردد ، حضورچنين قاتلی درنخستين نشست شورای تازه تاسيس شده حقوق بشر سازمان ملل متحد ، توهين آشکار به مقام انسانی ودهن کجی به موقعيت ، نهاد جهانی ايست که به نام حقوق بشر ، تاسيس می گردد!
با همه توان خويش فرياد بر می آوريم که : قاضی سعيد مرتضوی قاتل است و بايد دستگير ودر پيشگاه بشريت مترقی به جرم جنايات صورت گرفته زير فرمان او، از جمله قتل زيبا کاظمی محاکمه گردد نه اينکه در چنين جايگاهی ملتی را نمايندگی کند که تا به امروز دهها و صد ها تن از فرزندانش را در زندان اوين به فرمان چنين جنايتکاری ، سالها حبس و بازداشت کرده اند و بانوی آزاده ای چون زيبا کاظمی را به قتل رسانيده است .
حضور دو مهره قضايی جمال کريمی راد و سيعد مرتضوی در ترکيب هيئت نماينگی رژيم ضد انسانی جمهوری اسلامی در چنين اجلاسی ، پشت کردن ديگر باره سازمان ملل متحد و نهاد حقوق بشری آن ، به خواست ميليون ها شهروند ايرانی که از دست چنين جانيانی به ستوه آمده اند، شرم آور و بازی ديپلماتيک با سرنوشت مردمان کشور ماست .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جا دارد که به خواست زنان و مردان ، دانشجويان ، دانش آموزان ، کارگران ، روشنفکران آزاديخواه ، اقليت های ملی و مذهبی و جنسی و توده ميليونی لگد مال شده ای که در تمامی سالهای سياه حاکميت جمهوری اسلامی برای وصول به آزادی و برابری و تحقق حقوق شهروندی مبارزه کرده و ميکنند و به احترام هزاران هزار انسان زن و مرد آزاده ای که جان جوان خود را برای وصول به داد ، به کام مرگ برده اند، قاضی سعيد مرتضوی و جمال کريمی راد ، توسط دولت سويئس دستگير و مقدمات تدارک دادگاهی بين المللی ، برای محاکمه اينان فراهم آيد . اين کمترين خواست مصرانه مردمان زجر کشيده ايران است .
فعالان سازمانها ، احزاب ، نهادهای فرهنگی و اجتماعی و حقوق بشری ، در قبال صحت اين خبر و حضور چنين جنايت کارانی در اين اجلاس ، ضمن محکوم کردن ، چنين پذيرشی ازجانب شورای تازه تاسيس شده حقو ق بشر سازمان ملل متحد ،آنرا در برابر صلح ، امنيت وبرابری خواهی ، مردمان خود می شناسند، تحت هيچ شرايطی سکوت نخواهند کرد و در حد توان وظرفيت خود در آگاهی به افکار عمومی جهان ، برای بی اعتباری چنين نشستی تلاش خواهند نمود.

Copyright: gooya.com 2016