یکشنبه 11 تیر 1385

برگزاری کنگره نهم جبهه مشارکت ايران اسلامی به تعويق افتاد، ايلنا

رييس کميته برگزاری کنگره نهم جبهه مشارکت:
فراهم نشدن مکانی مناسب علت به تعويق افتادن برگزاری کنگره نهم جبهه مشارکت است
اين کنگره روزهای ۱۲ و ۱۳ مردادماه در يک مجتمع فرهنگی غيردولتی برگزار می‌‏شود
تهران- خبرگزاری کار ايران

برگزاری کنگره نهم جبهه مشارکت ايران اسلامی به تعويق افتاد و طی روزهای ۱۲ و ۱۳ مردادماه در يک مجتمع فرهنگی غيردولتی برگزار می‌‏شود.

حسين کاشفی، رييس کميته برگزاری کنگره نهم جبهه مشارکت ايران اسلامی، ضمن بيان اين خبر به خبرنگار" ايلنا"، عدم فراهم شدن مکانی مناسب را علت تعويق برگزاری کنگره نهم جبهه مشارکت عنوان کرد و گفت: جبهه مشارکت برای برگزاری کنگره نهم خود با محدوديت‌‏هايی مواجه شده است و اکثر سازمان‌‏های دولتی به درخواست ارايه مکانی به اين حزب برای برگزار کنگره پاسخ منفی دادند، بنابراين نتوانستيم کنگره را تيرماه برگزار کنيم.
وی افزود: متاسفانه هنوز احزاب و نهادهای مدنی در کشورمان پذيرفته نشده‌‏اند و سازمان‌‏های دولتی به جای حمايت از آنها عدم همکاری با نهادهای مدنی را در پيش گرفته‌‏اند.
به گفته کاشفی، نهمين کنگره جبهه مشارکت ايران اسلامی ۱۲ و ۱۳ مرداد ماه با سخنرانی دبيرکل اين حزب در مراسم افتتاحيه آغاز می شود، در اين کنگره گزارش دبيرکل از عملکرد اين حزب ارايه می‌‏شود و همچنين بررسی انتخابات خبرگان و شوراها و تغيير اساسنامه و برگزاری انتخابات شورای مرکزی و دبيرکل در دستور کار اين کنگره قرار دارد.
معاون دبيرکل جبهه مشارکت هم چنين اخبار مربوط به دبيرکل آينده اين حزب را کذب خواند و گفت: به هيچ وجه قبل از برگزاری کنگره مشخص نخواهد شد که دبيرکل آتی چه کسی است. اين که گفته می‌‏شود اساسنامه مشارکت به دليل فراهم شدن زمينه برای دبيرکل شدن شخص خاصی در حال تغيير است، مغاير با اصول دموکراتيک حزب مشارکت است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در هيچ يک از ارکان جبهه مشارکت اصلاح اساسنامه برای دبيرکل شدن يک فرد خاص پيگيری نمی‌‏شود.
رييس کميته برگزاری کنگره نهم مشارکت با بيان اين که دبيرکل اين حزب طی دو مرحله در کنگره انتخاب می‌‏شود، تصريح کرد: در مرحله اول بايد شورای مرکزی حزب توسط کنگره تعيين شود، سپس شورای مرکزی حداقل دو نفر را از بين خود به کنگره معرفی می‌‏کند و کنگره از ميان آنها دبيرکل آينده جبهه مشارکت را انتخاب می‌‏کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برگزاری کنگره نهم جبهه مشارکت ايران اسلامی به تعويق افتاد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016