سه شنبه 13 تیر 1385

مصاحبه علی کشتگر با رادیو بین المللی فرانسه درباره اظهارات وزیر اطلاعات

ابوتراب مستوفی: حجت الاسلام غلامحسین اژه ای وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی می گوید رامین جهانبگلو استاد فلسفه از سوی آمریکا ماموریت داشت در ایران انقلاب مخملی به راه بیاندازد و علی اکبر موسوی خوئینی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی چون در جهت خواست به گفته او دشمن در تظاهرات روز 22 خرداد در میدان هفت تیر تهران شرکت کرده بود باز داشت شده است. از آقای علی کشتگر روزنامه نگار فعال سیاسی در فرانسه می پرسم این اتهامات را چقدر می شود باور کرد.

علی کشتگر: از گفته های آقای محسن اژه ای می شود استنباط کرد که مرکز اطلاعاتی رژیم یعنی وزارت اطلاعات که قاعدتا بیش از همه از میزان نارضایتی های ملت نسبت به نظام حاکم اطلاع دارد به این نتیجه رسیده که نارضایتی عمومی ملت به حدی است که واقعا چندتا استاد دانشگاه می توانند مردم را علیه رژیم بشورانند و انقلاب مخملی در ایران راه بیاندازند. البته ما همه می دانیم که اقای جهانبگلو به دنبال فعالیت سیاسی به هیچ وجه نبوده و این کاره نبوده اما همین حرفهای وزیر اطلاعات در توجیه بازداشت جهانبگلو به نظر من نشانه شکنندگی و احساس ناامنی است که در رژیم حاکم به وجود آمده است. در مورد آقای موسوی خوئینی ها هم به نظر من این ها از مدتها پیش می خواستند از ایشان بخاطر دفاعی که از زندانیان سیاسی کرده انتقام بگیرند و الان فرصت را غنیمت شمردند. وگرنه این ادعا که ایشان در جهت خواست دشمن حرکت کرده است جزء همان ادعاهای واهی است که به هر منتقد و مخالفی وارد می کنند. دشمن نام رمز هر کسی است که در ایران از آزادی و حقوق بشر دفاع کند.

ابوتراب مستوفی: شما به احساس ناامنی اشاره کردید آقای وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در دیدار با تعدادی از خبرنگاران اعلام کرده است که از نظر امنیت ایران یک کشور استثنائی در جهان است البته در همان حال پذیرفته که قاچاق اسلحه به ایران هم 55 درصد افزایش یافته در پرتو رویدادهای دو سه ماه گذشته سخنان وزیر اطلاعات را چگونه می شود تفسیر کرد؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علی کشتگر: در جمهوری اسلامی امنیت برای تروریست ها و آدم کش های طرفدار نظام و فرماندهان و رهبران آنها البته وجود دارد مثلا خود همین آقای محسن اژه ای اتهامات زیادی متوجه اش است از جمله مثلا دستور قتل پیروز دوانی. امنیتی که این افراد دارند فقط در ایران است و نه در هر کجای دیگر جهان. اما آیا امنیت برای روزنامه نگار برای دانشگاهی برای نویسنده برای دانشجو یا برای هر مخالف و دگر اندیشی در ایران می تواند وجود داشته باشد قطعا نه اما در سه چهار ماهه گذشته همانطور که خودتان اشاره کردید می بینید که قاچاق اسلحه در مرزهای ایران روز به روز افزایش پیدا کرده درگیری ها در مرزهای ایران مخصوصا در بلوچستان به یک وضع بی سابقه ای رسیده. اتفاقاتی که در آذربایجان افتاده، در خوزستان افتاده همه نشانه این است که روز بروز ایران دارد ناامن تر می شود ضمنا به لحاظ ناامنی اجتماعی هم آیا با توجه به افزایش آنچنان که خود رژیم و رسانه های خود رژیم بارها گفته اند بزهکاری ها، دزدی ها و قاچاق مسلحانه مواد مخدر و امثالهم می شود گفت که در ایران امنیت وجود دارد یا ایران به سمت امنیت می رود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصاحبه علی کشتگر با رادیو بین المللی فرانسه درباره اظهارات وزیر اطلاعات' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016