شنبه 24 تیر 1385

اروج اميری، خبرنگار در مرند از زندان آزاد و به يک مرکز درمانی منتقل شد، تبريزنيوز

پيمان پاک مهر. روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel:+۹۸۹۱۴۴۱۵۷۴۰۰

تبريز نيوز:سرويس حقوق بشر:"اروج اميری"، خبرنگار مستقل در مرند ، پس از تحمل ۵۰ روز زندان در مرکز بازپروری معتادين مرند و اداره اطلاعات تبريز ، آزاد و به يک مرکز درمانی منتقل شد.

"عباس جمالی"، دبير کميسيون حقوق بشر کانون وکلای آذربايجان شرقی و اردبيل که وکالت اين خبرنگار را بر عهده دارد به سرويس حقوق بشر تبريز نيوز گفت:پس از ۵۰ روز بازداشت ، "شکوه تازه"، بازپرس شعبه ۶ دادسرای عمومی و انقلاب تبريز با صدور قرار وثيقه ۵ ميليون تومانی ، دستور آزادی موکلم "اروج اميری"، را صادر کرد.

"جمالی"، که وکالت اغلب خبرنگاران و روزنامه نگاران دربند در دو استان آذربايجان شرقی و کردستان را بر عهده دارد در خصوص علت بازداشت "اميری"، گفت: موکلم در راستای انجام کار حرفه ای و افشاگری در خصوص شرکت لامپ تصوير مرند که منتهی به شکايت " کريم شافعی " ، نماينده مردم مرند در مجلس و دادستان جلفا انجاميده و نيز در پيوند با ناآرامی های مناطق آذری نشين - شهرستان مرند- دستگير و روانه زندان ( مرکز بازپروری معتادين ) اين شهر شده بود.

اين وکيل دادگستری که جهت پيگيری پرونده موکلش بيش از ۲۰ بار به شعبه رسيدگی کننده در دادگستری تبريز و مرند مراجعه کرده است افزود:بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب مرند در پی دو شکايت وارده و همچنين اتهام معاونت در اقدام عليه امنيت ملی ابتدا رای به عدم صلاحيت دادگستری مرند به رسيدگی صادر و پرونده به شعبه ۶ بازپرسی تبريز ارجاع شده است.

گفتنی است،بسياری از شهروندان مرندی در تماس های مکرر خود با خبرنگاران در دفاع از افشاگری های"اروج اميری"، ،‌بويژه در خصوص شرکت لامپ تصوير مرند از اقدام "کريم شافعی" نماينده اين شهر در شکايت از اين خبرنگار به شدت ابراز انزجار کرده و خبرنگاران با سابقه در شمال غرب ايران مدعی اند "شافعی"، تنها نماينده مردم در مجلس ايران است که با اقدام وی يک خبرنگار ۵۰ روز را در زندان گذرانده است.

علاوه بر شکايت اين نماينده "اميری"در حالی در خصوص ناآرامی های مناطق آذری نشين دستگير می شود که خط و مرز مشخصی با تجزيه طلبان داشته و در نوشته های خود آن ها را به باد انتقاد گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين خبرنگار در بند که پس از آزادی به يک مرکز درمانی منتقل شده ،‌ در پی بازداشت در مرکز بازپروری معتادين - واقع در ميان صحرای برهوت در ۳۵ کيلومتری شهر مرند- دچار عفونت و خونريزی لثه و بيماری حاد دستگاه گوارشی شده که به دليل عدم انتقال به بيمارستان ، بيماری تشديد بطوريکه که پس از آزادی به يک مرکز درمانی منتقل شده است.

"اروج اميری"، در ساعت ۱۱ پنج شنبه چهارم خرداد ۸۵ ،پس از ورود ۸ نيروی امنيتی به منزل و در پی درخواست رويت حکم قضايی ورود به منزل به همراه همسرش مورد ضرب و شتم و بازداشت قرار گرفته و ‌کامپيوتر و دست نوشته ها و برخی مدراک وی ضبط شده است.

Copyright: gooya.com 2016