شنبه 24 تیر 1385

اعتصاب غذای ایرانیان در تركیه مقابل سفارت ایران با حضور نیروهای ضد شورش تركیه مواجه شد، روزنامه ترکيه ای راديکال

روزنامه رادیكال 2006-07-14 – چاپ تركیه :

در پی دخالت پلیس دولت جمهوری تركیه و عدم مجوز تحصن اعتصابیون ترك و ایرانی تبار مقابل سفارت جمهوری اسلامی در آنكارا به خشونت كشیده شد ، تجمع كنندگان كه خواستار آزادی سه زندانی سیاسی در ایران هستند با به همراه داشتن پلاكاردهایی خواست خود را به جمهوری اسلامی ایران اعلام نمودند . این تجمع به گفته حاضران در اقدامی هماهنگ و جهانی در چندین كشور دنیا در حال برگزار شدن است . حاضران اعلام نمودند از فردا تحصن واعتصاب غذای خود را از مقابل دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در آنكارا ادامه خواهند داد .

در اولین روز این برنامه لیلا زانا فعال حقوق بشری ، و برنده جایزه جهانی ساخاروف در سال 2004 ، دكتر فاطما نجات فعال حقوق زنان تركیه و دبیر كل سازمان نفی خشونت بر علیه زنان در تركیه ، خانم كادریه سوت سوز روزنامه نگار ودبیر كل سندیكای روزنامه نگاران چپ تركیه به همراه بیش از ده تن از روزنامه نگاران ترك تبار به همراه دكتر امیرفرشاد ابراهیمی روزنامه نگار ایرانی تبار در تبعید و تعدادی از پناهندگان ایرانی حضور داشتند . این برنامه قرار است در دوروز آینده نیز ادامه داشته باشد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اكبر گنجی روزنامه نگار مخالف حكومت جمهوری اسلامی كه به تازگی بعد از گذشت پنج سال از زندان آزاد شده است در پیامی از تمام آزادیخواهان جهان خواسته است برای آزادی سه زندانی مشهور سیاسی دست به اعتصاب غذا بزنند .

گفتنی است لیلا زانا امروز در تجمع مقابل سفارت ایران ضمن محكوم نمودن سیاست های جنگ افروزی در دنیا ، یورش اسرائیل به لبنان وفلسطین را نیز محكوم نمود.

Copyright: gooya.com 2016