یکشنبه 25 تیر 1385

گزارشی از اولين روز اعتصاب غذای ايرانيان مقيم پاريس پیام دبیر کل حزب سوسیالیست فرانسه، فرانسوا هولاند، (گزارش همراه با عکس)

در پی استقبال گروهی از ايرانيان آزاديخواه مقيم پاريس برای برپايی يک اعتصاب غذای سه روزه به قصد دفاع از آزادی زندانيان سياسی، همزمان با اعتصاب کنندگان در ايران و شهرهای بزرگ جهان صبح امروز، فرهنگسرای پويا در پاريس ميعادگاه ايرانيانی بود که به پيام کميته اعتصاب غذا پاسخ مثبت داده و در اين محل تجمع کردند.
در يک جلسه عمومی با شرکت حضار، اعضای کميته تدارک برای بار دوم با رای شرکت کنندگان مسئوليت يافتند تا اعتصاب سه روزه را اداره کنند. در اين جلسه حدود سی نفر بعنوان شرکت کننده در اعتصاب غذا ثبت نام کردند و قرار شد که در دو روز آينده، ايرانيان هوادار اين اقدام در ميدان باستيل پاريس تجمع کرده و سپس برای حمايت از اعتصاب کنندگان به فرهنگسرای پويا باز گردند.


نخستين پيام ارسالی برای اعتصاب کنندگان، پيام دبير کل حزب سوسياليست فرانسه فرانسوا هولاند بود که نماينده اين حزب پيش از تسليم پيام آن را قرائت کرد. پس از آن پيام حزب سبزهای فرانسه توسط نماينده اين حزب قرائت شد. هر دو پيام پرشور و مضمون آن حمايت همه جانبه و قاطع از اعتصابيون و آزاديخواهانی بود که در برابر افراطيون بنيادگرای حاکم قد برافراشته اند. هر دو پيام با استقبال گرم اعتصاب کنندگان حاضر در محل رو به رو شد.
در همين جلسه تصميم گرفته شد اتوبوسی حامل شعارهايی مبنی بر آزادی زندانيان سياسی در ايران در ميدان باستيل مستقر شود و تراکت هائی با همين مضمون در ميان مردم توزيع شود.
نکته قابل توجه در تجمع امروز، استقبال چشم گير هم ميهنان آزادی خواه مقيم پاريس از اين نشست و رفت و آمد گروه های مختلفی بود که به جمع می پيوستند و ساعاتی را در کنار اعتصابيون می گذراندند.
قابل توجه اينکه در اين روز هنرمندان ايرانی و فرانسوی در همبستگی با اعتصابيون به دفعات به اجرای موسيقی پرداختند که مورد توجه قرار گرفت.
امروز، هم چنين کميته اعتصاب پيامی تنظيم کرد تا برای همه اعتصابيون در ايران و نيز سراسر جهان فرستاده شود و همبستگی و همدلی ايرانيان آزادی خواه را در هر کجا که هستند به نمايش بگذارد.
در حاليکه شرکت کنندگان در اعتصاب اولين شب خود را در محل تجمع گذراندند، اميد و آرزو دارند که در دو روز آينده به ياری استقبال باز هم بيشتر هموطنان آزادی خواه مقيم فرانسه از اين تجمع، فرياد اعتراض شان عليه استبداد، اختناق و سرکوب، هر چه رساتر بگوش جهانيان برسد.

پاريس
شنبه ۲۴ تير ۱٣٨۵ - ۱۵ ژوئيه ۲۰۰۶

comiteetesabparis@yahoo.fr

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


Copyright: gooya.com 2016