دوشنبه 26 تیر 1385

گزارش اعتصاب غذای سيدنی (استراليا) به همراه متن قطعنامه پايانی

از ساعت ۱۰ صبح جمعه ۱۴ ماه ژوئيه بدعوت کميتهء موقت برگزاری اعتصاب غذا در سيدنی استراليا گروهی از ايرانيان در برابر ساختمان پارلمان ايالتی نيو ساوث ويلزدر شهر سيدنی تجمع کردند.

بسبب قرار داشتن استراليا در نيمکرهء جنوبی، ما اکنون فصل زمستان را می گذرانيم و از همان روز نخست گردهمائی با باد و باران و توفان دست به گريبان بوديم. اما نامساعد بودن هوا، در ارادهء اعتصابيون خللی ايجاد نکرد. اين اعتصاب در زير چتر با موفقيت کامل و با شرکت ۱۶ نفر که بطور شبانه روزی به اعتصاب پيوسته بودند انجام شد.

گروهی نيز بسبب گرفتاری های شخصی، تنها روزها در کنار اعتصابيون بودند و شب ها محل اعتصاب را ترک می گفتند. برخی نيز در خانه های خود اعلام اعتصاب کرده بودند و با تلفن مراتب همبستگی خود را با اعتصاب غذای ديگران اعلام می کردند.

در طول ساعاتی که اين اعتصاب جريان داشت به جمع آوری امضا از مردم عادی اقدام شد و تعداد قابل ملاحظه ای از رهگذارن استراليائی با اعتصابيون اعلام همدردی کردند.

از آنجائی که در روزهای برگزاری اعتصاب، پارلمان ايالتی تعطيل بود، امکان برقراری تماس با نمايندگان پارلمان فراهم نشد که قطعنامهء پايانی بعنوان اين نمايندگان ارسال خواهد شد. رسانه های گفتاری و شنيداری ايرانی در سيدنی بخوبی اعتصاب غذای مزبور را پوشش دادند و راديو فردا نيز از طريق خبرنگار خود با يکی از برگزارکنندگان مصاحبه ای انجام داد که در سايت اينترنتی راديو فردا منتشر شد.

در ساعات پايانی اعتصاب، پيشنهادی از سوی يکی از شرکت کنندگان مطرح گرديد که بر اساس آن شرکت کنندگان در اين کارزار، بمنظور حفظ همبستگی با مبارزات دمکراتيک مردم، بطور ماهانه گرد هم خواهند آمد.

روز يکشنبه ساعت ۱۲ نيمروز، قطعنامهء پايانی اين اعتصاب غذا خوانده شد که در آن بويژه برخواست اعتصابيون مبنی بر آزادی همهء زندانيان سياسی در جمهوری اسلامی تأکيد شده بود. متن کامل قطعنامهء اين گردهمائی در زير درج شده است:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قطعنامه کميته موقت دفاع اززندانيان سياسی در ايران

ما عده ای از ايرانيان مقيم استراليا ، از تاريخ جهاردهم الی شانزدهم ماه جولای، همزمان با ايرانيان در سراسر جهان، اقدام به اعتصاب غذا، عليه جمهوری اسلامی و بمنظور آزادی کليه زندانيان سياسی نموديم. اين حرکت با استقبال و پشتيبانی عده ی زيادی از هم ميهنان و نيز رسانه های ايرانی مخالف جمهوری اسلامی روبرو شد و نشان داد که نيروهای ايرانی مخالف رژيم در خارج از کشور می توانند در موارد مشخص ،اقدامات مشترک و هماهنگ به انجام برسانند. ما اين اعتصاب را با اميد انسجام هر چه بيشتر نيروهای آزاديخواه، عليه رژيم جمهوری اسلامی به پايان می بريم و خواهان آزادی کليه زندانيان سياسی در ايران هستيم .

کميته موقت برگزاری اعتصاب غذا سيدنی، استراليا

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش اعتصاب غذای سيدنی (استراليا) به همراه متن قطعنامه پايانی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016