سه شنبه 27 تیر 1385

نعمت احمدی: اجرای قرار بازپرس در رفع توقيف از روزنامه ايران الزامی است، ايلنا

هیأت نظارت بر مطبوعات حق اعتراض به قرار بازپرس را ندارد

تهران- خبرگزاری کار ايران

يک حقوقدان و وکيل دادگستری گفت: هیأت نظارت بر مطبوعات طبق قانون، اعلام‌‏کننده گزارش تخلف به دادگاه است و نمی‌‏تواند نسبت به قرار رفع توقيف روزنامه ايران از سوی بازپرس پرونده اعتراض کند.
نعمت احمدی در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينکه هیأت نظارت بر مطبوعات در واقع نقش مدعی‌‏العموم در وزارت ارشاد را برعهده دارد، گفت: اين هیأت شاکی خصوصی محسوب نمی‌‏شود و نمی‌‏تواند به قرار بازپرس در پرونده‌‏های مطبوعاتی اعتراض کند.
وی با تأکيد بر اينکه قرار بازپرس پرونده روزنامه ايران مبنی بر رفع توقيف از اين روزنامه لازم‌‏الاجراست، گفت: زمانی که هیأت نظارت بر مطبوعات شاکی خصوصی تلقی نمی‌‏شود و دادستان هم نسبت به قرار بازپرس پرونده اعتراض نکرده است، قرار بازپرس لازم‌‏الاجراست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين حقوقدان با بيان اينکه اعتراض هیأت نظارت بر مطبوعات در خصوص رفع توقيف از نشريه‌‏ای مسبوق به سابقه نيست، در خصوص رسيدگی به اعتراض اين هیأت در دادگاه عمومی تهران، گفت: زمانی که دادسرا احيا نشده بود، مرجع رسيدگی به اعتراض نسبت به قرار بازپرس پرونده، دادگاه عمومی بود اما زمانی که دادسراها احيا شد، اين نقش را بازپرس برعهده گرفت بنابراين همان طور که اجرای رأی دادگاه در نبود دادسراها الزامی بود، اجرای قرار بازپرس پرونده در رفع توقيف از يک نشريه‌‏ نيز الزامی است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نعمت احمدی: اجرای قرار بازپرس در رفع توقيف از روزنامه ايران الزامی است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016