سه شنبه 3 مرداد 1385

احکام متهمان بمب‌‌‏گذاری اخير خوزستان: ۱۰ نفر به اعدام محکوم شدند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

احکام سه پرونده بمب‌‌‏گذاری اخير استان خوزستان از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب اهواز صادر شد.

جواد طريری، وکيل مدافع دو تن از متهمان اين پرونده در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" با بيان اينکه اين پرونده ۱۹ متهم دارد، گفت: بر اساس حکم صادره از سوی شعبه مزبور، ۱۰ نفر از متهمان اين پرونده به اتهام محاربه و اقدام عليه امنيت ملی از طريق تشکيل کتيبه "محی‌‏الدين آل ناصر" به اعدام در ملاء عام محکوم شدند. دادگاه همچنين سه نفر از اين متهمان را به اتهامات مزبور به تحمل ۱۰، ۱۵ و ۲۰ سال حبس تعزيری در تبعيد محکوم کرد.
وی افزود: شعبه سوم دادگاه انقلاب اهواز، سه متهم ديگر اين پرونده را به اتهام عضويت در جمعيت غيرقانونی با هدف برهم‌‏زدن امنيت کشور به تحمل پنج سال حبس تعزيری و يکی ديگر از متهمان اين پرونده را نيز به اتهام حمل مواد منفجره به تحمل پنج سال حبس تعزيری محکوم کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طريری تصريح کرد: بر اساس حکم صادره از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب اهواز، يکی ديگر از متهمان اين پرونده نيز به اتهام تبليغ عليه نظام به تحمل يک سال حبس تعزيری محکوم شده است.
وی ادامه داد: دادگاه همچنين يکی ديگر از متهمان اين پرونده را که از جمله موکلان بنده است را از اتهام اقدام عليه امنيت ملی تبرئه کرده، اما وی تاکنون آزاد نشده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احکام متهمان بمب‌‌‏گذاری اخير خوزستان: ۱۰ نفر به اعدام محکوم شدند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016