چهارشنبه 4 مرداد 1385

کريمی‌راد: پرونده‌ "ايران" در حال بررسی است، از حال نامناسب موسوی خوئينی خبری ندارم، ايسنا

- برخی متهمان بمب‌گذاری اهواز محکوم شدند

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، جمال کريمی‌راد صبح امروز در جمع خبرنگاران در حاشيه‌ی گردهمايی بررسی شيوه‌نامه‌ی پرداخت ديه، درباره‌ی حکم صادره در پرونده‌ی بمب‌گذاری‌های اهواز، اظهار داشت: تاکنون چهار پرونده درباره‌ی بمب‌گذار‌های اهواز در خوزستان مورد رسيدگی قرار گرفته است که حکم يکی از اين پرونده‌ها اجرا شده و سه پرونده‌ی ديگر مورد رسيدگی قرار گرفته‌اند که از ميان آنها يک مورد به تاييد ديوان عالی کشور رسيده و دو پرونده‌ی ديگر هم در دست بررسی است و به ديوان عالی کشور ارجاع می‌شود تا به اعتراضات رسيدگی شود.

وی، افزود: اين پرونده دارای ۱۹ متهم و در پرونده‌ی ديگری ۸ متهم وجود دارد که در پرونده‌ی دوم ۷ متهم محکوم شدند. همچنين پرونده‌ی ديگری که دارای ۴ متهم است نيز مورد رسيدگی قرار گرفته و متهمان آن محکوم شده‌اند، اما اجازه دهيد مجازات آنان اجرا شود پس از آن اعلام می‌کنيم که احکام صادره دقيقا چه موادی بوده است. معمولا برخی از اين متهمان به زندان و تحمل حبس محکوم شده‌اند.

سخنگوی قوه‌ی قضاييه، درباره‌ی آخرين اخبار روزنامه‌ی توقيف شده‌ی «ايران»، تاکيد کرد: پرونده در سه مرجع متفاوت دادگاه انقلاب، دادگاه کيفری و دادگاه عمومی در حال بررسی است و خبر جديدی که قابل انتشار در رسانه‌ها باشد در اين رابطه وجود ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کريمی‌راد در مورد نحوه‌ی رسيدگی به پرونده‌ی برخی تجمع‌کنندگان در ميدان هفتم تير نيز گفت: در حال حاضر فقط يک نفر در بازداشت به سر می‌برد که خبری از حال نامناسب او ندارم، اما از يکی از وکلای وی شنيده‌ام که ادعا کرده است اين متهم دچار يک بيماری عصبی است و نياز به مراقبت‌های پزشکی خاص دارد. به طور کل می‌توان گفت که زندان‌ها طبق آيين‌نامه‌ی اين سازمان موظف هستند کسانی را که اعم بازداشتی و محکوم هستند و نياز به مسائل پزشکی دارند در کمترين مدت ممکن مداوا کنند.

Copyright: gooya.com 2016