جمعه 31 شهریور 1385

احمدی نژاد: هيچ خطری ايران را تهديد نمی‌‏کند، ايلنا

- دولت آمريکا هوشمندتر از آن است که به اقدامی عليه ايران دست بزند


تهران- خبرگزاری کار ايران

رييس‌‏جمهوری اسلامی ايران، در حاشيه شصت و يکمين نشست مجمع عمومی سازمان ملل با گروهی از روشنفکران، نويسندگان و سياستمداران با سابقه آمريکايی ديدار و مواضع جمهوری اسلامی ايران را در خصوص مسايل بين المللی تشريح کرد.

به گزارش" ايلنا"، محمود احمدی نژاد، در اين ديدار با تشريح مواضع تهران در برخورد با مسايل جهانی، با تاکيد بر اين که ادبيات سلطه و تهديد مربوط به گذشته است، گفت: اکنون اکثريت قاطع مردم جهان انسان‌‏هايی آزاد و صلح طلب هستند که خواستار اجرای عدالت در جهان‌‏اند، چرا آمريکا نبايد دوست خاورميانه باشد و چرا بايد مردم جهان از آمريکا متنفر باشند. اينها سوالاتی است که روشنفکران آمريکايی بايد درپی پاسخ آن باشند و ما بايد ذهنيت‌‏ها را اصلاح کنيم؛ زيرا همه ملت‌‏ها محترم هستند، بنابراين ادبيات و رفتارهای جاری دولتمردان آمريکا با مردم جهان به حيثيت مردم اين کشورها لطمه می‌‏زند.
رييس‌‏جمهور، در پاسخ به سوالی در مورد تهديدات آمريکا عليه ايران، اظهارداشت: به نظر من هيچ خطری ايران را تهديد نمی‌‏کند و موضوع تهديدات واشنگتن عليه تهران يک جوسازی رسانه‌‏ای و روانی است. از اين رو دولت آمريکا هوشمندتر از آن است که به اقدامی عليه ايران دست بزند، زيرا اين برخورد به نفع هيچ‌‏کس نيست و بوش مطمئن باشد اولين کشوری که ضرر می‌‏کند، آمريکا خواهد بود.
احمدی‌‏نژاد، افزود: آمريکا به عنوان يک قدرت جهانی اگر رفتار خود را اصلاح کند بسياری از تعاملات سياسی جهان اصلاح خواهد شد.
رييس‌‏جمهور، در مورد مخالفت آمريکا با فعاليت‌‏های صلح‌‏آميز هسته‌‏ای ايران گفت: برخورد واشنگتن با مساله هسته‌‏ای تهران بيشتر يک بهانه سياسی است تا يک مساله سياسی؛ زيرا ما همه مقررات ان.‌‏پی.تی را اجرا کرده و به قوانين بين‌‏المللی در اين خصوص پايبند هستيم.
احمدی‌‏نژاد، در مورد ديدگاه‌‏هايش درباره تغيير ساختار سازمان ملل، اظهارداشت: سازمان ملل بايد نقش خود را مستقل و بدون تاثيرپذيری از آمريکا و ديگر قدرت‌‏های جهانی ايفا کند و اگر جز اين باشد، موجوديت سازمان ملل مفهومی ندارد.
رييس‌‏جمهور، همچنين در مورد سخت‌‏گيری‌‏های غيرمنطقی دولت بوش نسبت به ورود محققان و دانش‌‏پژوهان ايران به آمريکا، گفت: ما هرگز اعضای هيات علمی دانشگاه‌‏های آمريکا و يا محققان اين کشور را انگشت‌‏نگاری نکرده‌‏ايم اما دولت آمريکا سخت‌‏گيری‌‏های غيرمنطقی از جمله ممانعت از ورود به خاک آمريکا را در حق هيات‌‏های علمی ايران روا داشته است.
احمدی‌‏نژاد، با اشاره به اين که جمهوری اسلامی ايران همواره از حضور خبرنگاران آمريکايی در همه نقاط ايران استقبال کرده است، افزود: متاسفانه دولت آمريکا با ايجاد محدوديت در کار حرفه‌‏ای خبرنگاران ايرانی در نيويورک، مانع از فعاليت‌‏های آنان شده است.
رييس‌‏جمهور، در مورد مساله هولوکاست نيز گفت: من تنها چند سوال مطرح کردم که اين واقعه کجا اتفاق افتاده است و مردم فلسطين چه نقشی در آن داشته‌‏اند که بايد تاوان آن را بپردازند؛ اما می‌‏بينيم که روشنفکران و نويسندگانی که در اين خصوص اظهارنظر کرده‌‏اند به زندان افتاده‌‏اند و هيچ کس حتی اجازه تحقيق در اين زمينه را ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌‏نژاد، ادامه‌‏داد: ما در مورد فلسطين بر اين اعتقاديم که پنج ميليون فلسطينی به کشورشان بازگردند و خود حکومت مورد نظرشان را انتخاب کنند.
رييس‌‏جمهور، در رابطه با مسايل جاری عراق، اظهارداشت: يک عراق مستقل و باثبات به نفع همه کشورهای خاورميانه است و بايد به مردم و دولت عراق فرصت داد تا بتوانند کشورشان را بازسازی کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد: هيچ خطری ايران را تهديد نمی‌‏کند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016