چهارشنبه 29 شهریور 1385

احمدی‌نژاد در ديدار با کوفی عنان: اگر مساله‌ هسته‌ای ايران از اولويت مسايل جهانی خارج شود، سريع‌تر حل می‌گردد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی خارجی


دکتر محمود احمدی‌نژاد در نخستين روز سفر خود به نيويورک جهت شرکت در شصت و يکمين نشست سالانه سازمان ملل متحد صبح روز سه‌شنبه به وقت محلی با دبيرکل سازمان ملل ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد، رييس‌جمهور اسلامی ايران در اين ديدار به اشاره بر موقعيت مهم و نقش تاثيرگذار جمهوری اسلامی ايران در مسايل جهانی و منطقه‌يی بر آمادگی کشورمان برای کمک‌های مختلف به حل مسايل بين‌الملل تاکيد کرد و افزود: جمهوری اسلامی ايران همواره اهل صلح، مذاکره و گفتگو بوده است.

رييس‌جمهور با تاکيد بر اينکه گفتگوی عادلانه بهترين راه حل مسايل جهانی از جمله موضوع هسته‌يی ايران است گفت:‌ جمهوری اسلامی ايران کشوری بزرگ و قدرتمند است و در موضوع هسته‌يی نيز منطق و گفتگو را بهترين راه حل می‌داند و در صورتی که اين مساله از اولويت مسايل جهانی خارج شده و در جوی آرام بررسی گردد سريع‌تر قابل حل خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کوفی عنان، دبيرکل سازمان ملل نيز در اين ديدار با تاکيد بر نقش مهم جمهوری اسلامی ايران همکاری و مشارکت کشورمان را در حل مسايل جهانی مفيد و موثر دانست و تاکيد کرد که تاثيرگذاری موثر ايران در حل مسايل بين‌الملل و منطقه‌يی از جمله افغانستان حاکی از نقش تهران غيرقابل چشم‌پوشی است.

دبيرکل سازمان ملل متحد گفتگو و مذاکره را بهترين راه حل موضوع هسته‌يی ايران دانست و گفت: اميدوارم روند مثبت مذاکرات ايران و اروپا به روز بهتر شده و هر چه زودتر مشکلات رفع شود.

Copyright: gooya.com 2016