جمعه 31 شهریور 1385

لاوروف: تمام شرايط برای از سرگيری مذاکرات با ايران مهيا است، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژی هسته‌يی


سرگئی لاوروف اعلام کرد که تمامی امکانات برای آغاز مذاکرات درباره‌ی مساله‌ی هسته‌يی ايران در شرايطی قابل پذيرش برای "گروه شش"، ميانجيگران بين‌المللی، شورای امنيت سازمان ملل متحد و ايران مهيا است.

به گزارش خبرگزرای دانشجويان ايران (ايسنا) خبرگزرای نووستی گزارش داد: سرگئی لاوروف،‌ وزير امور خارجه‌ی روسيه ضمن ارايه‌ی توضيحاتی درباره‌ی ديدار روز سه‌شنبه وزرای خارجه‌ی روسيه، چين، انگليس، فرانسه، آلمان و آمريکا که در نيويورک برگزار شد، به خبرنگاران گفت: در حال حاضر تمامی امکانات برای دستيابی به توافق درباره شرايطی که قابل پذيرش "گروه شش"، آژانس بين المللی انرژی اتمی و نيز شورای امنيت سازمان ملل و مسلما قابل پذيرش برای ايران باشد، وجود دارد.

لاوروف افزود: برای اينکه اين امکانات تحقق يابند، ضرورت دارد که تمامی شرکت کنندگان در اين روند حسن‌نيت خود را نشان داده و بر انجام وظيفه‌ی اصلی متمرکز شوند که آن وظيفه نيز دستيابی به راه حلی سازشکارانه است، به شکلی که از يک سو تامين کننده رژيم منع گسترش سلاح‌های هسته‌يی و از سوی ديگر تامين کننده‌ی حق ايران برای انجام فعاليت‌های مشروع در زمينه‌ی استفاده از ثمرات انرژی هسته‌يی صلح آميز باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير امورخارجه‌ی روسيه ضمن هشدار عليه تعيين ضرب‌الاجل‌های مصنوعی اظهار کرد: فرصتی منطقی برای بازگشت ايران به مذاکرات بر سر برنامه‌ی هسته‌يی‌اش وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس لاوروف روز پنجشنبه گفت که نتيجه‌ی اصلی نشست کشورهای مهم درباره‌ی ايران تمايلی قوی برای برگزاری مذاکراتی با حسن نيت و با جديت است که نگرانی‌های مشروع ايران و نيازهای مشروعش را در نظر بگيرد.

لاوروف به آسوشيتدپرس گفت که پاسخ ايران به مجموعه‌ی پيشنهادی گروه موسوم به ۱+۵ در خصوص غنی‌سازی اورانيوم، پرسش‌هايی را مطرح کرد اما مساله‌ی مهم آن است که پاسخ ايران در را به روی مذاکرات نبسته است.

وزير امور خارجه‌ی روسيه اظهار کرد: اين فرصت وجود دارد و چندان ضعيف هم نيست.

وی ادامه داد: اما برای محقق شدن آن به شکلی عملی به تلاش‌های هر دو طرف و به حسن نيت نياز داريم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاوروف: تمام شرايط برای از سرگيری مذاکرات با ايران مهيا است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016