جمعه 31 شهریور 1385

کلينتون: احمدی نژاد درخواست ملاقات مرا رد كرده است، فردا

بيل کلينتون، رئيس جمهور پيشين آمريکا خواهان مذاکره مستقيم ميان ايران و آمريکا شده و در عين حال گفته که درخواست او برای ملاقات با محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور ايران رد شده است.

به گزارش بي بي سي کلينتون با شرکت در برنامه "امروز" (Today) که روز پنجشنبه (بيست ويکم سپتامبر) از شبکه تلويزيونی آمريکايی ان بی سی پخش شد گفته است: "وقتی فکر می کنيد ممکن است با کسی مشکل پيدا کنيد و اين مشکل ممکن است خدای نکرده به رويارويی نظامی بينجامد، بايد پيش از رويارويی، حداکثر تماس ممکن با طرف مقابل برقرار شود".

وی که در ارتباط با مسئله اتمی ايران صحبت می کرد افزود: "ايالات متحده نبايد از گفتگو با کسی ترس داشته باشد، نبايد نسبت به گفتگو ابراز عدم تمايل کند يا شرط و شروط زيادی برای گفتگو بگذارد".

اظهارات بيل کلينتون همزمان با حضور رئيس جمهور ايران در آمريکا ايراد شد و آقای کلينتون در اين برنامه تلويزيونی اشاره کرد که خواهان ملاقات با آقای احمدی نژاد شده اما درخواست او رد شده است.

رئيس جمهور پيشين آمريکا در شرايطی خواهان مذاکره مستقيم ميان ايران و آمريکا می شود که دولت آمريکا چنين مذاکره ای را رد کرده و رئيس جمهور آمريکا پيشنهاد محمود احمدی نژاد برای مناظره تلويزيونی با او را رد کرده و به نامه وی پاسخ نداده است.

بيل کلينتون نيز خاطرنشان کرده که از نظر او عدم تمايل جورج بوش به ملاقات رودررو با محمود احمدی نژاد قابل درک است و تماس با ايرانيها نبايد لزوماً در سطح رئيسان جمهور دو کشور باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای کلينتون همچنين در مصاحبه ديگری با او که همزمان از راديوی ملی آمريکا (National Public Radio) گفته است: "بر اساس حرفهای دوستان ايرانی ام در آمريکا، من هنوز اعتقاد دارم که اکثريت وسيعی از مردم ايران خواهان روابط خوبی با آمريکا و غربند و نمی خواهند با آمريکا و غرب سرشاخ شوند اما در عين حال معتقدند که هر کشورهای ديگر جهان حق برخورداری از انرژی اتمی دارند، آنها هم بايد داشته باشند، بنابراين ما بايد با توجه به اين خواسته عمل کنيم و اميدوارم بتوانيم راه حل مسالمت آميزی پيدا کنيم".

رئيس جمهور پيشين آمريکا هر ساله همزمان با حضور سران کشورهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نيويورک، همايشی با عنوان "طرح جهانی کلينتون" برگزار و از رهبران و شخصيتهای برجسته سياسی و اقتصادی جهان برای شرکت در آن دعوت می کند.

حامد کرزی، رئيس جمهور افغانستان از جمله شرکت کنندگان همايش امسال بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کلينتون: احمدی نژاد درخواست ملاقات مرا رد كرده است، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016