چهارشنبه 29 شهریور 1385

وزير خارجه آمريکا: اگر ايران غنی‌‏سازی را تعليق کند در هر جايی با همتای ايرانی‌‏ام ديدار می‌‏کنم، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

وزير خارجه آمريکا گفت: زمانی که ايرانی‌‏ها فعاليت بازفرآوری و غنی‌‏سازی را تعليق کنند، در هر جايی با همتای ايرانی خودم ديدار می‌‏کنم.

به گزارش "ايلنا"، کاندوليز رايس که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نيويورک به سر می‌‏برد، گفت: اگر ايران به ضرب‌‏الاجل سی و يکم اگوست (نهم شهريور ) توجه نکند، آمريکا جهان را برای اعمال تحريم عليه ايران تحت فشار قرار می‌‏دهد.
به گزارش خبرگزاری رويترز، رايس در گفت‌‏وگو با برنامه (ارسی شو) شبکه تلويزيون سی بی اس، گفت: جامعه بين‌‏المللی همچنين مساله اعتبار را نيز دارد. اگر جامعه بين‌‏المللی عليه ايران اعمال تحريم نکند، با مياله اعتبار روبرو می‌‏شود. ما گفتيم سی و يکم آگوست (نهم شهريور ) غنی‌‏سازی را تعليق کنيد يا با تحريم روبرو شويد. ما در اين باره با شرکايمان گفت‌‏وگو کرديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به اين پرسش که آيا آمريکا آماده گفت‌‏وگو با محمود احمدی‌‏نژاد، رييس‌‏جمهور ايران است، بر موضع آمريکا تاکيد کرد و گفت: اگر تهران بلندپروازی‌‏های هسته‌‏ای را متوقف کند، اين امر اتفاق می‌‏افتد.
رايس افزود: اگر ايران آماده تعليق غنی‌‏سازی باشد، برای اولين بار در چند دهه گذشته آماده هستيم در کنار ايرانی‌‏ها بنشينيم و مذاکره کنيم.

Copyright: gooya.com 2016