شنبه 1 مهر 1385

وزير امور خارجه‌ آلمان: ايران ‌علامتی روشن از اعتماد را نشان دهد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژی هسته‌يی


وزير امور خارجه‌ی آلمان از ايران خواست برای حل مساله‌ی هسته‌يی‌اش با جامعه‌ی بين‌المللی همکاری کند و آنچه را که وی "دوره تعلل" خواند پايان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) خبرگزاری آسوشيتدپرس گزارش داد، فرانک والتر اشتاين‌ماير، وزير امور خارجه‌ی آلمان هم چنين خواستار ازسرگيری سريع مذاکرات شد و تاکيد کرد، هدف از تلاش‌های ديپلماتيک به انزوا کشاندن ايران نيست.

اشتاين‌ماير در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل با ناديده انگاشتن عدم پايبندی ۱+۵ به تعهداتش در اظهاراتی فرافکنانه افزود: اکنون زمان آن است که دولت تهران با مسوليتش روبرو شود. تصميم‌گيری به نفع صلح و ثبات سراسر خاورميانه مستلزم شجاعت است.

وی با متهم کردن ايران به طفره روی ادامه داد: از ايران می‌خواهم دوره کنونی تعلل را پايان دهد.

وزير امور خارجه‌ی آلمان گفت: اميدواريم ايران به شريکی قابل اعتماد و مسوول در خاورميانه‌ی بحران زده تبديل شود.

وی همچنين ابراز اميدواری کرد که ايران ‌"علامتی روشن از اعتماد را نشان دهد تا بتوانيم با هم به آينده نگاه کنيم و بتوانيم در نهايت بر سر ميز مذاکره بنشينيم."

وزير امور خارجه‌ی آلمان ادعا کرد که هيچ کس نمی‌خواهد ايران را از حق استفاده از انرژی هسته‌يی صلح‌آميز محروم کند و در ادامه به پيشنهادی که در ماه ژوئن به تهران از سوی پنج عضو دايم شورای امنيت و آلمان ارايه شد، اشاره کرد.

اشتاين‌ماير گفت که اين مجموعه به حق ايران در زمينه‌ی انرژی هسته‌يی با اهداف صلح‌آميز اشاره می‌کند.

وزير امور خارجه‌ی آلمان ادامه داد: از طريق تلاش‌های ديپلماتيک ايران می‌تواند گزينه‌هايی ملموس را برای برنامه‌ای که به نفع شهروندان آن کشور و کل منطقه باشد، توسعه دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کشورهای ۱+۵ در پيشنهادشان به ايران از تهران خواسته بودند که غنی‌سازی را به عنوان پيش شرط و برای اعتماد سازی بدون تعيين زمانی تعليق کند و آنها در اين صورت حق ايران را در استفاده از اين فن‌آوری که با کنار گذاشتن آن صورت خواهد گرفت، به رسميت خواهند شناخت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير امور خارجه‌ آلمان: ايران ‌علامتی روشن از اعتماد را نشان دهد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016