دوشنبه 3 مهر 1385

حکومت نظامی در دانشگاه پلی تکنيک، خبرنامه اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: برای دومين روز پياپی در دانشگاه اميرکبير(پلی تکنيک تهران) نشريات دانشجويی مجوزدار و قانونی به دستور حراست و توسط نيروهای انتظامات دانشگاه جمع آوری شد. روز شنبه نشريه دچار به بهانه اين که مشخص نيست نشريه مجوز داشته يا نه، جمع آوری شد و روز يکشنبه نيز نشريه واژه با همين مشکل مواجه شد. لازم به ذکر است نشريه واژه دارای سابقه بيش از ۷ سال اين دانشگاه است و شناخته شده ترين نشريه برای دانشجويان، اساتيد و کارمندان دانشگاه اميرکبير می باشد.

جمع آوری نشريه حدود ساعت ۱۲ ظهر توسط جمع کثيری از انتظامات دانشگاه انجام شد و برخورد ايشان با دانشجويانی که در حال توزيع نشريه بودند بسيار خشن و توهين آميز بود و حتی به زد و خورد با دانشجويان انجاميد. گفتنی است دانشجويان در صدد شکايت از نيروهای انتظامات و همچنين حراست دانشگاه که به دستور اين نهاد نشريات دانشجويی از سطح دانشگاه جمع آوری می شود، هستند.

در پی پيگيری های انجام گرفته از طريق مديريت فرهنگی دانشگاه، اين مقام ضمن ابراز بی اطلاعی و گلايه از اين حرکت ناهماهنگ و غيرمعمول حراست، از دست اندرکاران نشريات عذرخواهی نمود و قول داد بار ديگر اين گونه مسائل تکرار نشود. وی از دست اندرکاران نشريه واژه درخواست کرد فردا(دوشنبه) بار ديگر اقدام به تکثير و توزيع اين نشريه نمايند و عنوان داشت تمام خسارات وارده به اين نشريه در جريان درگيری روز يکشنبه را دانشگاه پرداخت خواهد کرد.

گفتنی است طی تماسی که با مسئول انتظامات دانشگاه بعدازظهر يکشنبه داشتيم وی ضمن ابراز بی اطلاعی از اظهارات مديريت فرهنگی دانشگاه عنوان کرد چنانچه فردا هم اقدام به توزيع نشريه در سطح دانشگاه نماييد، نشريه توسط انتظامات جمع آوری خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نظر می رسد پس از تخريب ساختمان انجمن اسلامی دانشجويان، دانشگاه توسط حراست اداره می شود. هفته گذشته نيز فايل آموزشی ۷۴ نفر از فعالين دانشجويی مقطع کارشناسی به دستور حراست بسته شد. اين عمل قانونا فقط به دستور رئيس دانشگاه امکان پذير است، اما دکتر رهايی، رئيس دانشگاه اميرکبير، از اين امر اظهار بی اطلاعی می نمايد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حکومت نظامی در دانشگاه پلی تکنيک، خبرنامه اميرکبير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016