پنجشنبه 6 مهر 1385

لاريجانی: مذاکرات طولانی و سازنده بود، سولانا: گام‌هايی رو به جلو برداشته شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل


علی لاريجانی، از پيشرفت مذاکرات با خاوير سولانا درباره پرونده‌ی هسته‌ای ايران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از شبکه‌ی تلويزيونی الجزيره، دبير شورای امنيت ملی کشورمان که برای انجام مذاکرات با رييس سياست خارجی اتحاديه‌ی اروپا به برلين سفر کرده، پس از ديدار روز پنج‌شنبه‌ی خود با سولانا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مذاکرات طولانی و سازنده بود.

وی همچنين نتايج ديدارش را با سولانا مثبت ارزيابی کرد.

سولانا نيز تاکيد کرد به رغم عدم توافق درباره پرونده‌ی هسته‌ای ايران در اين ديدار گام‌های رو به جلويی برداشته شده که می‌تواند به ادامه‌ی مذاکرات و رسيدن به راه حل سياسی برای حل و فصل اين پرونده منجر شود.

وی تاکيد کرد که مذاکراتش با لاريجانی هفته‌ی آينده نيز ادامه خواهد داشت.

سولانا تصريح کرد که تلاش برای رسيدن به راه حل ديپلماتيک پرونده‌ی هسته‌ای ايران همچنان ادامه دارد و نمی‌توان گفت که اين تلاش‌ها به طور نهايی با شکست رو به رو شده است.

خبرنگار الجزيره در برلين نيز تاکيد کرد که کاندوليزا رايس وزير امور خارجه‌ی آمريکا پيش از انجام اين مذاکرات، در تماس تلفنی با سولانا به وی تاکيد کرده بود که آمريکا خواهان تعليق دائمی غنی‌سازی در ايران است.

اين در حاليست که کشورمان بارها تصريح کرده است که تعليق غنی‌سازی را نخواهد پذيرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا اين دور از مذاکرات از عصر روز چهارشنبه آغاز شده است.

پيش از اين وزير امور خارجه‌ی کشورمان نيز با بيان اين‌که سولانا و لاريجانی در اروپا ديدار می‌کنند، گفته بود که با توجه به فضای تفاهم و درک متقابلی که در دور قبلی اين گفت‌و‌گوها وجود داشته، تهران نسبت به نتيجه‌ی اين گفت‌وگوها خوشبين است.

متکی هم‌چنين اظهار داشته که اکنون به نظر می‌رسد اروپا در اين که راه حل ديپلماتيک را در قبال برنامه‌ی صلح‌آميز هسته‌يی ايران دنبال کند، يکپارچه شده و ما نيز معتقديم تصميم آنان مبنی بر تاکيد بر ادامه‌ی مذاکرات، منطقی و واقع‌بينانه بوده است.

Copyright: gooya.com 2016