پنجشنبه 6 مهر 1385

ابراز اميدواری وزيرخارجه آلمان نسبت به موفقيت مذاکرات لاريجانی و سولانا، ايرنا

برلين، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۷/۰۵‬

"فرانک والتر اشتاين ماير" وزير امور خارجه آلمان نسبت به موفقيت مذاکرات "علی لاريجانی" دبير شورايعالی امنيت ملی ايران و "خاوير سولانا" نماينده عالی سياست خارجی و امنيتی اتحاديه اروپا در برلين ابراز اميدواری کرد.

خبرگزاری آلمانی "د.پ.آ." ضمن اعلام اين مطلب با استناد به اظهارات روز چهارشنبه اشتاين ماير پس از ديدار با "ليليکاس" وزير امور خارجه قبرس در برلين افزود: من در عين حال پيش بينی نمی‌کنم که نتيجه مذاکرات لاريجانی و سولانا چهارشنبه‌شب مشخص شود.

وزير امور خارجه آلمان تاکيد کرد: مذاکرات احتمالا بسيار طول خواهد کشيد.

اشتاين ماير ادامه مذاکرات لاريجانی و سولانا در روز پنجشنبه را منتفی ندانست و گفت: من شخصا قصد ندارم در اين مذاکرات شرکت کنم.

وزير امور خارجه آلمان افزود: در مجمع عمومی سازمان ملل در هفته گذشته در نيويورک توافق شده است که مذاکرات دوجانبه‌ای با لاريجانی در مساله اتمی ايران انجام نخواهد شد بلکه اين امر وظيفه سولانا است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اشتاين ماير گفت: پس از مذاکرات مشترکا بررسی خواهد شد که آيا شرايط برای بازگشت به ميز مذاکره وجود دارد و يا نه؟
خبرگزاری د.پ.آ. در پايان به نقل از وزير امور خارجه آلمان افزود: ما اين امر را پس از پايان مذاکرات دبير شورايعالی امنيت ملی ايران و نماينده عالی سياست امنيتی و خارجی اتحاديه اروپا بررسی خواهيم کرد.

مذاکرات لاريجانی و سولانا درباره برنامه اتمی ايران بعدازظهر چهارشنبه در برلين آغاز شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابراز اميدواری وزيرخارجه آلمان نسبت به موفقيت مذاکرات لاريجانی و سولانا، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016