پنجشنبه 6 مهر 1385

احمدی نژاد با اشاره به مذاکرات هسته‌ای: می‌خواهند تظاهر به تعليق کنيم! آفتاب

آفتاب: روز چهارشنبه و در حالی که مذاکرات علی لاريجانی مسئول پرونده هسته ای کشورمان با خاوير سولانا کميسر روابط خارجی اتحاديه اروپا پشت درهای بسته در برلين جريان داشت محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری اسلامی در همايش «پيشکسوتان جهاد و شهادت» در مسجد ولی عصر تهران از فشار کشورهای غربی به ايران برای «تظاهر به تعليق غنی سازی اورانيوم» خبرداد. اين واکنش در حالی بود که رسانه‌های غربی روز قبل ادعا کردند ايران از طرف اروپايی خواسته است تا مفاد توافقات احتمالی ايران و اروپا پيرامون «تعليق غنی‌سازی» علنی نشود.


احمدی نژاد با اشاره به مسئله پرونده هسته‌ای ايران بيان داشت: ۲۷ سال است که امريکايی‌ها و غربی‌ها با پيشرفت ملت‌ما هر زمان با يک بهانه مخالفت می‌کنند، که اين اقدامات نشان می‌دهد آنان با اصل و اساس و مکتب و پيشرفت ما مخالف هستند که بهانه‌ امروز آنها نيز مسئله هسته‌ای است.

وی با اشاره به تعليق انرژی هسته‌ای داوطلبانه ايران در سالهای گذشته و سوء استفاده کشورهای غربی از اين تعليق تاکيد کرد: کجای اساسنامه آژانس نوشته است برای داشتن انرژی هسته‌ای، ما بايد اعتماد شما را جلب کنيم.

احمدی نژاد با اشاره به راه اندازی مراکز هسته‌ای اصفهان گفت: آنان پس از اين قضيه تهديد به حمله کردند و ضرب الاجل تعيين ‌کردند اما بدانند کارهای ما قانونی است و حق خود را می‌خواهيم و به لطف خدا و ايستادگی نظام روز به روز شرايط ما بهتر می‌شود.

وی با بيان اين که قطع رابطه آنان با ما ايران هسته‌ای را به ارمغان آورد و اگر يک بار ديگر اين کار را انجام دهند، ما چيزی ديگری می‌شويم، بيان داشت: آنان جنگ روانی سنگينی برای عقب نشينی‌ ما به راه انداخته‌اند، تا ما فعاليت های هسته‌ای خود را تعطيل کنيم.

رئيس جمهور با بيان اين که کشورهای غربی که می‌خواهند با ما مذاکره کنند، برای ما شرط می‌گذارند گفت:ما اهل مذاکره و گفت و گو هستيم نه طالب مذاکره و از آنان ترسی نداريم چرا که آنان به جايی رسيده‌اند که به ما می‌گويند تظاهر به تعليق کنيد تا با شما مذاکره کنيم و حرفی بزنيد که دنيا فکر کند ايران تعليق را پذيرفته است.

احمدی نژاد با اشاره به اين که کشورهای غربی اصرار دارند که ما تظاهر به تعليق کنيم تا بلند گو‌ها و شبکه‌های تبليغاتی خود را در دست بگيرند و بگويند ايران نيز تسليم شد،بيان داشت: امروز به لطف خدا کل ملت‌ها به نفع ايران بسيج شده‌اند و کشورهای غربی مجبورند که به حقوق ملت ايران احترام بگذارند.

وی با تاکيد بر اين که هيچ کس حق ندارد از حقوق ملت ايران گذشت کند، چرا که اين سياست قطعی نظام است گفت: ما اهل جنگ و تجاوز نيستيم و مسير ما روشن و صلح آميز است و تنها کشوری هستيم که بالاتر از حد قانون با آژانس همکاری کرده‌ايم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس جمهور با بيان اين که به کشورهای عالم می‌گوييم که چند کشور اروپايی و آمريکا از نظامات پولی و مالی و شورای امنيت به عنوان ابزار سلطه به نفع خود استفاده می‌کنند،تصريح کرد: بايد به دنبال ساز و کار تازه‌ای باشيم.

احمدی نژاد در پايان با بيان اين که مسير جمهوری اسلامی ايران کاملاً روشن و شفاف است و حق ملت ايران تثبيت شده است،اظهار داشت: از همه ظرفيت‌های اين حق استفاده خواهيم کرد، چرا که آنان می‌خواهند در جبهه متحد ملت ايران تفرقه ايجاد کنند و ايجاد ياس نمايند، اما هيچ گاه اين اتفاق نخواهد افتاد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد با اشاره به مذاکرات هسته‌ای: می‌خواهند تظاهر به تعليق کنيم! آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016