جمعه 7 مهر 1385

ديدار اعضای شورای مرکزی سازمان دانش اموختگان ايران و اتحاديه دفتر تحکيم وحدت با آيت الله منتظری، ادوار نيوز

آيت الله منتظری: محروم کردن دانشجويان به دليل فعاليتهای سياسی از تحصيل يک ظلم بزرگ است و هر کس در برابر اين ظلم سکوت کند به ظالم ياری داده است. /چرا بايد موسوی خوئينی را که هيچگاه بر خلاف مصالح کشور و اسلام عمل نکرده تنها به دليل فعاليتهای دوران نمايندگی اش حبس و شکنجه کنند؟/ اقايان بر اين عقيده هستند که همه بايد خفه شوند و يا برايشان زنده باد بگويند


ادوارنيوز: اعضای شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ايران( ادوارتحکيم وحدت) به همراه شورای مرکزی اتحاديه دفتر تحکيم وحدت عصر پنجشنبه با حضور در دفتر آيت الله منتظری با ايشان ديدار و گفتگو کردند.

در ابتدای اين ديدار عبدالله مومنی سخنگوی ادوار تحکيم وحدت ضمن تبريک حلول ماه رمضان به آيت الله منتظری گفت: جمع حاضر برای استفاده و اطلاع از نظرات شما به عنوان يکی از مراجع عظام تقليد در چند مورد مشخص به ديدار شما آمده است. اولين مورد مسئله ادامه بازداشت مهندس موسوی خوئينی دبير کل ادوار تحکيم وحدت در زندان انفرادی و با اتهامات کاملا سياسی است . همانطور که می دانيد موسوی خوئينی از جمله نمايندگانی بود که در دوران مجلس از حقوق شهروندی بسياری از زندانيان سياسی دفاع کرد و از افراد فعال در جهت اعتراض به ادامه حصر شما در سالهای گذشته بود. و به اعتقاد ما وی اکنون تاوان فعاليتهای دوران مجلس را می دهد. مورد دوم مسئله برخورد با دانشجويان فعال سياسی است که در دوره کارشناسی ارشد پذيرفته شده اند اما وزارت علوم از ثبت نام آنها خودداری می کند در حالی که درس خواندن و علم آموزی هيچ پيش شرط ايدئولوژيکی نمی خواهد.


آيت اله منتظری در ادامه با ابراز تاسف شديد از مسئله عدم ثبت نام دانشجويان کارشناسی ارشد گفت: بنده در مورد اين قضيه دانشجويان ستاره ار مطالبی را در روزنامه ها و سايتها خواندم و بسيار تعجب کردم که چرا کسی در اين مملکت به اين که فردی را به جهت ابراز عقيده سياسی اش از تحصيل محروم کرده اند واکنش نشان نمی دهد؟ مگر خود آقايان نمی گفتند که دانشجو بايد فعاليت سياسی کند و در امر سياست دخالت کند؟ اين گونه برخوردها نشان می دهد که منظور آقايان از فعاليت سياسی دانشجويان اين بوده است که دانشجويان برايشان زنده باد بگويند و مطيع آنان باشند. در دنيای امروز ما را به خاطر اين گونه رفتارها مسخره می کنند و به ما می خندند.

آيت الله منتظری ادامه داد: محروم کردن دانشجويان به دليل فعاليتهای سياسی از تحصيل يک ظلم بزرگ است و هر کس در برابر اين ظلم سکوت کند به ظالم ياری داده است.
ايشان خطاب به مسئولان گفت: دانشجويان ضد اسلام نيستند اما بعضی از کارهای شما را قبول ندارند اينها فقط اظهار نظر کرده اند. مگر دانشجويان قيام مسلحانه کرده اند که بايد با ايشان اين گونه برخورد شود؟ من توصيه می کنم که آقايان مصالح کشور را در نظر بگيرند و اين گونه نيست که دانشجويان و مردم موظف باشند طبق نظر حکومت عقل و فهم خود را تعطيل کنند.


آيت الله منتظری با اشاره به مسئله زندانيان سياسی و ادامه بازداشت مهندس موسوی خوئينی گفت: ظاهرا گروهی در اين کشور می خواهند با لجبازی حکومت کنند. در مورد قضيه آقای گنجی هم ديديد که چقدر کشور را درگير کردند و در دنيا باعث ايجاد سروصدا شدند تنها به دليل اينکه از روی لجبازی گنجی را در زندان نگه دارند در حاليکه آقای گنجی نه بر ضد خدا و نه اسلام و کشور حرف زده بود و جرمش اين بود که برخلاف نظر آقايان نظر داده بود. اقايان بر اين عقيده هستند که همه بايد خفه شوند و يا برايشان زنده باد بگويند.

اينجانب مهندس موسوی خوئينی را از نزديک می شناسم ايشان از جمله افرادی است که احساس وظيفه می کند و مثل بسياری افراد حاضر به ساکت نشستن نيست و اصولا آدم تندی هم نبوده است اما در دوران نمايندگی مجلس کارهايی کرده و حرفهايی زده که به مذاق عده ای خوش نمی آيد اما آيا اين دليل می شود که يک نماينده سابق مجلس را به انفرادی بياندازند و او را شکنجه کنند تا آبروی اسلام و کشور برود؟ مگر شما مدعی نيستيد که اسلام دين شکنجه و خشونت نيست؟ امروز بر همه روشن است که موسوی خوئينی بر خلاف مصالح کشور عمل نکرده است ايشان ضد انقلاب و اسلام نبوده است پس چرا بايد وی را شکنجه کنند و از حق ملاقات محروم کنند؟

ايشان در ادامه گفت: امروز دنيا ديگر بسته نيست و مانند يک دهکده واحد است تمام مردم و دنيا از اين رفتارها مطلع می شوند و چون اين امور به نام اسلام انجام می شود ضربه اصلی آن را اسلام و مملکت متحمل می شود و موجب رويگردانی دانشجويان از دين می شود اما آقايان خيال می کنند که مردم همان کسانی هستند که در اطرافشان شعار می دهند اما اين گونه نيست امروزه مردم از تمامی امور مطلعند در تمامی خانه ها اينترنت و وسايل ارتباط جمعی راه يافته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيت الله منتظری با اشاره به برخوردهای انجام شده با زندانيان سياسی گفت: با گنجی ها و موسوی خوئينی ها برخورد می کنند تا به خيال خودشان موجب عبرت ديگران شود در حاليکه اين برخوردها در دل افراد عقده ايجاد می کند و وای از روزی که اين عقده ها سر باز کند.


آيت الله منتظری با انتقاد از برخوردهای صورت گرفته با ايشان گفت: هيچ کس به اندازه من در دوران طلبگی و پس از ان به مرحوم امام خمينی وفادار نبوده است و من و خانواده و نزديکانم برای انقلاب به زندان رفتيم و تبعيد شديم اما به دليل اينکه بنده ۹ سال پيش نصيحتی کردم درب حسينيه ما که محل درس و بحث و دعا بوده است را پلمپ کرده اند و اجازه استفاده از آن را نمی دهند. يکی از نزديکان دفتر من برای گرفتن امتياز تاکسی اقدام کرده است تا از آن طريق امرار معاش کند اما گفته اند چون در دفتر فلانی رفت و امد داری نمی توان به شما تاکسی داد. آيا با اين برخوردها می توان حکومت را اداره کرد؟ آقايان حکومت مال شماست اما در رفتار خود تجديدنظر کنيد با خشونت و لج بازی نمی توان مملکت را پيش برد.

آيت الله منتظری در مورد نظر ايشان در باب انتخابات خبرگان رهبری گفت: خبرگان رهبری به اصلی ترين وظيفه شان که نظارت به رهبری است عمل نمی کنند من چند سال پيش که در حصر بودم شنيدم که آقای مشکينی در نطق افتتاحيه گفتند که اعضای خبرگان در برابر خدا و مقام رهبری مسئوليت دارند اين در حالی است که طبق قانون اساسی رهبر در برابر خبرگان مسئول و پاسخگو است

رييس اولين مجلس خبرگان قانون اساسی در پاسخ به سوال ديگری گفت: اين که می گويند اصل ولايت فقيه نتيجه القائات مرحوم دکتر آيت بوده است دروغ است . اينجانب به همراه مرحوم دکتر بهشتی مدافعين اصلی اين مسئله بوديم اما من نمی دانستم که قرار است کار به اينجا کشيده شود و با ولايت مطلقه هم مخالف بودم.

Copyright: gooya.com 2016