شنبه 1 مهر 1385

عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت: هنوز از هيچ‌‏يک از دانشجويان ستاره‌‏دار ثبت‌‏نام به عمل نيامده است، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت گفت: هنوز هيچ‌‏يک از دانشجويانی که به‌‏رغم پذيرفته‌‏شدن در دوره کارشناسی ارشد از ثبت نام آنها جلوگيری شده بود، موفق به ثبت نام در دانشگاه‌‏های خود نشده‌‏اند و در بهترين حالت اجازه شرکت درکلاس‌‏ها به آنها داده شده است.

علی نيکونسبتی در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اشاره به اظهارات رييس دايره گزينش وزارت علوم مبنی بر نقض پرونده ۵۴ نفر از پذيرفته‌‏شدگان در آزمون کارشناسی ارشد، گفت: برخلاف آنچه گفته شده است، هنوز هيچ‌‏يک از دانشجويان پذيرفته‌‏شده ثبت نام نشده‌‏اند و تنها به آنها گفته شده فعلا بر سر کلاس‌‏ها حاضر شويد تا بعد وضعيت شما مشخص شود.
وی با بيان اينکه مسوولان وزارت علوم وجود هرگونه تعهد برای عدم فعاليت‌‏های دانشجويی را منکر شده‌‏اند، گفت: اين در حالی است که برخی دانشجويان تعهد دادند که هرگاه مسوولان دانشگاه بخواهند، هرگونه همکاری با آنها داشته باشند و در صورت عدم پايبندی به اين تعهد، بدون هيچ اعتراضی دانشگاه را ترک کنند. در واقع با اين تعهد، اجازه هر انتقادی را از دانشجويان سلب کرده‌‏اند.
نيکونسبتی با اشاره به اين موضوع که بسياری از دانشجويانی که ثبت نام نشده‌‏اند، فاقد هر نوع حکم کميته انضباطی هستند، گفت: ما اين سوال را از مسوولان وزارت علوم داريم که بر اساس کدام قانون عقلی و منطقی زمانی که اسم دانشجويی در روزنامه به عنوان پذيرفته‌‏شده در آزمون اعلام می‌‏شود، از وی ثبت نام به عمل نمی‌‏آيد و چرا مسوولان وزارت علوم ابتدا منکر هرگونه عدم ثبت نام می‌‏شوند و بعد هم مساله نقض مدارک را مطرح می‌‏کنند؟
وی ادامه داد: مسوولان وزارت علوم بايد پاسخگوی اقدامات خود باشند و اگر نمی‌‏توانند، استعفا دهند تا کسانی جای آنها را بگيرند که می‌‏توانند مسووليت اعمال خود را قبول کنند.
عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت با اشاره به عدم موضع‌‏گيری وزير علوم در اين باره، گفت: اين‌‏گونه برخوردها با فعالان دانشجويی وسيله ايجاد رعب و وحشت و با هدف ايجاد تک‌‏صدايی و جلوگيری از هرگونه انتقاد به دولت نهم صورت می‌‏گيرد.
وی با بيان اينکه ثبت نام بسياری از دانشجويان منوط به استعلام از مراجع خاص شده است، گفت: متاسفانه حتی به برخی از دانشجويانی که دو يا سه ستاره در مقابل اسامی آنها وجود داشته، برگه‌‏ای با سر برگ وزارت علوم داده‌‏اند که در آن به صراحت قيد شده است که ردصلاحيت شده‌‏اند.
نيکونسبتی با تشکر از روزنامه‌‏ها و خبرگزاری‌‏هايی که به پوشش اخبار اين موضوع اقدام کردند، گفت: مسوولان وزارت علوم به ما بگويند آيا اگر اسامی دانشجويان ثبت‌‏نام‌‏شده و ردصلاحيت‌‏شده را اعلام ‏کنيم، حاشر به ثبت نام آنها هستند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: دانشجويان ستاره‌‏دار به علت فعاليت‌‏های دانشجويی، وجود دارند و خبر وجود آنها برای تشويش اذهان عمومی نيست، آنچه تشويش اذهان عمومی است، اظهارات ضد و نقيض وزارت علوم درباره نقض مدارک است که به هيچ وجه صحت ندارد.
عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت تصريح کرد: ما حاضريم همه مدارک خود را در اين باره ارايه کنيم و در اين زمينه مسوولان وزارت علوم را به مناظره دعوت می‌‏کنيم.

Copyright: gooya.com 2016