یکشنبه 9 مهر 1385

بوش قانون تحريم‌ها عليه ايران را امضا‌ کرد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی خارجی


بوش پس از تصويب کنگره‌ی آمريکا، قانون اعمال تحريم عليه تهران را که آن دسته از کشورهای خارجی را که به همکاری هسته‌يی و يا فروش جنگ افزارهای پيشرفته به ايران می‌پردازند، هدف قرار می‌دهد امضای کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در بيانيه‌ی جورج بوش، رييس‌جمهور آمريکا در اين باره که بر روی پايگاه اينترنتی کاخ سفيد قرار گرفته با متهم کردن ايران به انجام فعاليت‌های سرکوبگرانه و بی‌ثبات کننده، آمده است: کنگره را به علت نشان دادن تعهد مورد حمايت هر دو حزب به مقابله با فعاليت‌های سرکوبگرانه و بی‌ثبات کننده‌ی رژيم ايران با تصويب قانون حمايت از آزادی در ايران تحسين می‌کنم.

در اين بيانيه همچنين با متهم کردن ايران به توليد سلاح هسته‌يی آمده است: اين قانون تحريم‌ها عليه ايران را مدون می‌سازد و در عين حال اين انعطاف را در اختيار دولتم قرار می‌دهد که آن تحريم‌ها را در شرايطی مناسب قرار دهد و تحريم‌هايی را عليه شرکت‌هايی که به توسعه تسليحات هسته‌يی رژيم ايران کمک می‌کنند، اعمال کنند.

بوش مدعی است که امضای اين قانون و اجرای آن، حمايت آمريکا از ملت ايران در آنچه وی "تلاش برای ساختن جامعه‌ی عادلانه، آزاد و صلح‌آميز" خواند را تسهيل می‌کند.

رييس‌جمهور آمريکا همچنين با متهم کردن ايران به تلاش‌ برای توليد سلاح کشتار جمعی، حمايت از تروريسم، تلاش برای بی‌ثباتی خاورميانه و سرکوبی حقوق بشری بنيادی شهروندان ايرانی گفت که دولت آمريکا برای پاسخ‌گويی به چنين چالش‌هايی در بسياری از جبهه‌ها کار می‌کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بوش در اين بيانيه افزود: ما به همراه متحدان‌مان درگير ديپلماسی فشرده‌ای هستيم و نيز معيارهايی مالی را برای مقابله با اين اقدامات رژيم ايران اتخاذ کرده‌ايم.

اگر چه در بيانيه‌ی بوش و قانون تصويب شده‌ی کنگره به نام کشوری خاص اشاره نشده است اما به نظر می‌رسد اين اقدام هشداری برای روسيه و چين باشد که با تلاش آمريکا در جهت تحريم ايران مخالفند و در برابر آن مقاومت می‌کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بوش قانون تحريم‌ها عليه ايران را امضا‌ کرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016