شنبه 20 آبان 1385

اعتراض شديدالحن عضو اصلاح طلب شورای شهر اصفهان نسبت به رد صلاحيت گسترده اصلاح طلبان اصفهان، "ياران باران"

بعد از رد صلاحيت بيش از ۲۴ نفر از اصلاح طلبان شاخص که برای انتخابات سومين دوره شورای اسلامی شهر اصفهان ثبت نام کرده بودند صبح امروز حسين ملائی عضو شورای منطقه اصفهان حزب مشارکت و عضو شورای اسلام شهر اصفهان در نطق پيش از دستور شورای اسلامی شهر اصفهان به اين رد صلاحيت ها شديدا اعتراض کرد.
متن نطق پيش از دستور حسين ملائی بدين شرح است:


در ماه مبارک رمضان در جلسه ای که به دعوت استاندار محترم ، نمايندگان انجمن های اسلامی و گروه ها و احزاب حضور داشتند اينجانب مطالبی را پيرامون انتخابات عرض کردم و مخصوصا به مسئولان محترم هشدار دادم که همه بايد تلاش کنند فضايی سالم ، پرشور و نشاط به وجود آورند و تلاش کنيم تا افراد بيشتری در انتخابات حضور يابند . بايد به صورتی عمل شود که مردم اطمينان يابند که انتخابات حضور يابند. بايد به صورتی عمل شود که مردم اطمينان يابند که انتخابات به سلامت برگزار می گردد . در آن جلسه استاندار محترم و معاون محترم سياسی قول دادند و اطمينان دادند که در اين مسير از حقوق مردم دفاع می کنند . در مرحله حساس بررسی صلاحيت ها که از موارد مهم اين مرحله است . اتفاقاتی رخ داده که بطور کلی اميد و اعتماد آنها به برگزاری سالم انتخابات از بين رفته است .
صلاحيت کسانی مورد خدشه واقع شده است که از شريف ترين ، خدمتگزارترين ، متدين ترين و انقلابی ترين اين مردم هستند ، مبارزان ، ايثارگران ، خانواده های شهدا رد صلاحيت شده اند . برای کسی ديگر پوشيده نمانده است که رد صلاحت چهره های درخشان و انقلابی اصفهان با ملاحظات سياسی صورت گرفته تا ميدان را برای طرف مقابل بدون رقيب قرار دهند و اينها ا ز آثار يک دست شدن عوامل اجرايی و نظارتی است و اين پيامد ناخوش آيندی خواهد داشت . که آثار آن برای مدتها باقی خواهد ماند و مدعيان شعار برقراری عدالت را دچار چالشی بزرگ خواهد کرد چرا که از ابتدايی ترين حقوق مردم نتوانسته اند دفاع کنند لازم است به بعضی از کسانی که رد صلاحيت شده اند اشاره کنيم تا هر مسلمان دين دار و وطن دوست و دلسوز نظام بداند که چه اهانتی بزرگ صورت گرفته است .
۱- مهندس فتح الله معين
- در سن ۱۹ سالگی در جريان مبارزات عليه رژيم گذشته به مدت ۱۸ ماه به زندان طاغوت افتاد .
- بعد از پيروزی انقلاب جزء اولين فرماندهان سپاه در نجف آباد و يزد و سپس رئيس ستاد منطقه ۲ سپاه شامل استانهای اصفهان ، يزد ، چهارمحال
- عضو ستاد پشتيبانی جنگ از ابتدا تا پايان جنگ استان اصفهان
- فعاليت در وزارت کشور، معاون سياسی استانداری اصفهان ، استاندار هرمزگان ، استاندار خوزستان به يک بيان قريب ۲۷ سال عضو شورای تامين استان های مهم کشور و بعضا بحرانی بوده است . سلامت ، ‌تدين و تواضع او مشهور خاص و عام است . صلا حيت چنين کسی برای حضور در شورا مورد خدشه قرار گرفته است .
۲- سيد رحيم مدنيان
از خانواده روحانی و متدين مرحوم آيت الله صادقی ، طی ۲۵ سال در سمت مديريت های مختلف در آموزش و پرورش خدمات فراوان کرده است. مخصوصا ۸ سال مدير کل آموزش و پرورش استان اصفهان دورانی ماندگار خواهد بود.
۳- محمود فتاح الجنان
از خانواده های شهدا ، فرماندار در زاهدان، سالها معاون شهرداری اصفهان، رئيس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ، رئيس شورای اسلامی شهر نجف آباد ، رئيس شورای اسلامی اصفهان در دوره اول شوراها از چهره های خدوم و محبوب اصفهان
۴- آقای حسين سيستانی
از خانواده های محترم شهدا در شهرستان های نجف آباد ، کاشان ، فرماندار ، مدير کل امور اجتماعی استانداری
۵- مهندس قدرت الله قاسمی
برادر دو شهيد و يک جانباز شخصا در اکثر عمليات جنگی حضور داشته ، شهردار منطقه ، ۴ معاون جهاد کشاورزی
۶- دکتر فرزانه خو
۷- عضو انجمن اسلامی پزشکان و عضو سابق شورای شهر
۸- اصغر برشان با ۸سال حضور در جنگ ، جانباز از تشکيلات خانه کارگر و از افراد خدوم و زحمت کش
۹- آقای سليمانی
مدير کل سابق تعاون ، مدير کل کار و امور اجتماعی ، معاون استانداری بيرجند

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱۰- خانم غضنفر پور
مدير کل سابق مراکز تربيت معلم ، مدير کل امور اجتماعی استانداری
۱۱- خانم معظمی
عضو انجمن اسلامی معلمان ، رئيس آموزش و پرورش سابق ناحيه يک اصفهان
برای پرداختن به چهره های ديگر آنها نيز از افراد خدوم ، متدين ، دلسوز انقلاب بوده اند که به دلايل واهی رد صلاحيت شده اند، فرصتی نيست .
اينجانب از استاندار محترم معاون محترم سياسی ، فرماندار محترم اصفهان از يک طرف و از نمايندگان استان اصفهان مخصوصا اعضای محترم هيات نظارت بر انتخابات در خواست می کنم به فوريت به اين موضوع مهم بپردازند و از اهانتی که به اين چهره های خدوم صورت گرفته است رفع اثر نمايند .
که اينها در سابقه ذهنی مردم اصفهان خواهد ماند و رفتار همه افرادی که در اين مسير مسئوليتی داشته اند مورد توجه قرار خواهد گرفت بعضی از خبرها حاکی است که وضعيت مشابهی در شهرهای بزرگ اصفهان مثل کاشان و نجف آباد صورت گرفته است که اگر اين وضعيت اصلاح نشود شرايط برای انتخابات پرشور و نشاط همراه با احساس همدلی وحدت آميز ايجاد نمی گردد . بر همه کسانی که مسئوليتی در اين بخش دارند لازم است به توصيه های مقام معظم رهبری که در سفر اخير در استان سمنان بدان پرداختند توجهی جدی نمايند و اين را بدانيد همانطور که حافظ گفت :

چو پرده دار به شمشيری ميزند همه را
کسی مقيم حريم حرم نخواهد ماند


کميته اطلاع رسانی ائتلاف اصلاح طلبان اصفهان
"ياران باران"

Copyright: gooya.com 2016