شنبه 4 آذر 1385

نامه سرگشاده بيش از ۱۲۰ نفر از شخصيت های اصلاح طلب اصفهانی در اعتراض به رد صلاحيت های گسترده در اصفهان

بيش از ۱۲۰ نفر از مسئولين و شخصيتهای اصلاح طلب اصفهان در نامه ای سرگشاده خواستار تجديد نظر هيات نظارت بر انتخابات استان اصفهان بر رد صلاحيت های گسترده اصلاح طلبان در اين شهر شدند.

امضا کنندگان اين نامه را شامل وزير، نمايندگان مردم شهرستانهای مختلف استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، چندين استاندار و مديرکل، روسای سابق دانشگاههای استان اصفهان، مسئولين سابق شهرداری و سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان و ديگر نهادها و ارگانها است.

متن نامه بدين شرح است:

بسمه تعالی


هيات نظارت بر انتخابات شهر و روستای استان اصفهان

با سلام:

همانطور که مستحضريد ايجاد امکانات عادلانه برای همه مردم در تمام زمينه های مادی و معنوی و رفع فقر و محروميت و تامين خود کفايی درهمه علوم،فنون،صنعت و کشاورزی از مهمترين وظايفی است که قانون اساسی بر عهده دولت جمهوری اسلامی ايران قرار داده است.

برای تحقق اين منظور و در اجرای منويات بنيانگزار جمهوری اسلامی ايران و عملی شده اصول قانون اساسی و رفع عقب ماندگی های ناشی از حکومت طاغوت و ارضاء توقعات به حق و انقلابی مردم از اولين روزهای پس از پيروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ايران دولتهای مسئول در کشور نهايت سعی و تلاش خود را به کار بردند تا در اين عرصه حيثيت و شرف ، دين خويش را به اسلام و مردم اميدوار اداء نمايند. تمامی فعاليتها و اقدامات دولتها در سالهای گذشته تحت نظارت رهبری نظام و دستگاههای نظارتی قرار داشته تازمينه ساز حرکتی وسيع و شتابان به سوی تحقق اهداف و آرمانهای شکوهمند نظام جمهوری اسلامی ايران باشد.

در طی دوران گذشته و در جريان اجرای سياستهای تعيين شده برای بهبود وضع مردم ستم ديده و رفع محروميتها، فداکاريهای نقش آفرين کارکنان خدوم و صديق دولت و مديران دستگاههای اجرايی که در کنار ملت بزرگ و شريف ايران با اعتقاد ديرينه به حکومت حق و عدل و در جريان مبارزات طولانی و تحمل حبس و شکنجه تمام موانع ناسازگار گذشته را درهم نورديده و نهاد جمهوری اسلامی ايران را برای تحقق آرمانهای اميدبخش اسلامی پديدار ساختند، غير قابل انکار است.

تائيد همه مقامات و مسئولين کشور در ادوار مختلف و اشاره مستمر و مداوم رسانه های عمومی به خدمات انجام شده و انتشار ساليانه کارنامه دولت بيانگر توسعه و گسترش خدمات دولت در اقصی نقاط کشور برای فقرزدايی و رفع محروميتها از اقشار آسيب پذير و به تعبير امام خمينی (ره) صاحبان اصلی انقلاب بوده که اين نشانه های ارزشمند و قابل تحسين بر هيچکس پوشيده نيست. در همين راستا بود که جمعی از مديران و مسئولين اجرايی سابق که با انديشه ناب اسلامی و اعتقاد و ايمان به دين مبين اسلام و قانون اساسی با سابقه ديرينه خدمتگزاری به مردم و آشنا با سيستم دولتی و امور اجرايی با تقاضا و پيگيری مستمر احزاب ، گروهها ، اقشار و جمعی از دلسوزان مردم و نظام به قصد عرضه تجربيات انباشته خدمت رسانی در جهت تداوم تکريم مردم و آبادانی شهر و نظارت بر مديريت صحيح شهری به عنوان کانديدا به صحنه انتخابات شوراها آمدند تا بار ديگر در اين برهه از زمان و در عرصه خدمات شهری به ياری مردم بشتابند.

ولی متاسفانه اين امکان فعلا توسط هيات اجرايی و نظارت، به طور غير منطقی از مردم و خدمتگزاران آنها سلب گرديده و با رد صلاحيت غيرموجه اکثر قريب به اتفاق مديران و سرمايه های ملی در انتخابات شوراها، نه تنها سلامت گذشته ی مديريت و نظام اجرايی شهر، استان و کشور در معرض سئوال جدی قرار گرفته ، بلکه با اين اقدام ناپسند و غير قانونی اسباب محرومين مردم متعجب و شگفت زده از اقدام هيات اجرايی و نظارت را از انتخاب آزاد کسانی فراهم نموده که سالها شاهد کار و تلاش صادقانه آنها در رشد و شکوفايی جامعه بوده ايم.

لذا ما امضا کنندگان اين نامه سرگشاده با توجه به شناختی که از اشخاص رد صلاحيت شده داريم، معتقديم برای ايجاد زمينه لازم جهت مشارکت دادن همگان در تعيين سرنوشت اجتماعی خويش و کمک به حل بهتر مشکلات شهری و تامين رفاه و افزايش کيفی و کمی زندگی عمومی مردم و تحقق عدالت بايد هيات نظارت استان که خود با پيشينه اکثر اين اشخاص آشنايی کامل دارد و قطعا از ميزان تدين و التزام عملی آنها به اسلام و انقلاب و قانون اساسی آگاه است ، با مداخله جدی و تائيد صلاحيت آنها از تضييع حقوق ملت و محروميت بخش عظيمی از مردم جهت دخالت در سرنوشت خويش و انتخاب اصلح جلوگيری نمايند تا با فراهم شدن امکان حضور نيروهای توانمند ، باتجربه و معتقد به نظام و اسلام در عرصه انتخابات شوراها هم شاهد برگزاری انتخابات رقابتی، قانونی و عادلانه شوراها باشيم و هم افزايش مشارکت مردم در انتخابات خبرگان رهبری را مشاهده نمائيم.


برخی از امضا کنندگان اين نامه که اسامی تمامی آنها در کميته اطلاع رسانی ائتلاف اصلاح طلبان اصفهان"ياران باران" موجود می باشد عبارت است از :


مهندس خالقی ( وزير سابق کار و امور اجتماعی)

مرتضی مبلغ ( معاون سياسی وزارت کشور)

حسن فائضی ( رئيس سابق اداره دوم وزارت کشور)

هاشمی مهيمنی( استاندار سابق استان گلستان)

فتح الله معين( استاندار سابق خوزستان)

سيد علی نکوئی ( استاندار سابق قزوين)

علی يزدانی( معاون سابق وزير صنايع)

مهندس سيد محمود حسينی ( استاندار سابق اصفهان)

دکتر محسن رنانی ( رئيس مرکز پژوهشهای مجلس ششم)

دکتر شيرزاد ( نماينده مردم اصفهان در مجلس ششم)

مهندس مزروعی ( نماينده مردم اصفهان در مجلس ششم)

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طاهری ( نماينده سابق مبارکه در مجلس شورای اسلامی )

بهرامی ( نماينده سابق مبارکه در مجلس شورای اسلامی)

دکتر توفيقی ( نماينده سابق کاشان در مجلس شورای اسلامی )

اسماعيل زاده ( نماينده سابق فلاورجان در مجلس شورای اسلامی )

رضوی( نماينده سابق نائين در مجلس شورای اسلامی)

محمدی جزی ( نماينده سابق برخوار و ميمه در مجلس شورای اسلامی)

سيد رضا طباطبائی (معاون سابق استاندار استان مرکزی)

مهدی مظاهری( مديرکل سابق سياسی-انتظامی استانداری اصفهان)

مجيد زهتاب ( مديرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان)

مرتضی تهرانی( معاون سابق برنامه ريزی استانداری اصفهان)

مهندس حسين فخاری ( معاون سابق نيروی انسانی ذوب آهن اصفهان)

مهندس نيک نداف( معاون سابق استانداری سيستان و بلوچستان)

مهندس جوادی ( شهردار سابق اصفهان)

دکتر طالبی ( رئيس سابق دانشگاه اصفهان)

دکتر عباس رضائی ( رئيس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان)

دکتر فريدون الهياری ( مديرکل سابق امور فرهنگی دانشگاه اصفهان)

دکتر فرزانه خو ( عضو سابق شورای شهر اصفهان)

علی فقيه ( مديرعامل بنياد فرهنگی امام صادق (ع) )


کميته اطلاع رسانی ائتلاف اصلاح طلبان اصفهان
"ياران باران"

Copyright: gooya.com 2016