جمعه 10 آذر 1385

اعظم طالقانی: ردصلاحيت بدون دليل بی‌حرمتی به خواست مردم است، ايسنا

هياتهای نظارت و شورای نگهبان درباره ردصلاحيت‌ها توضيح دهند

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

دبير کل جامعه زنان انقلاب اسلامی با اشاره به اين که بايد دليل رد صلاحيت‌ها در انتخابات معلوم شود گفت: اين گونه رد صلاحيت‌ در واقع يک نوع استعدادکشی و بی‌حرمتی به خواست مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران،ايسنا، اعظم طالقانی که در جلسه هفتگی اين جامعه سخن می‌گفت، با بيان اين اعتقاد که همه جناح‌های درگير انتخابات به نحوه رد صلاحيت‌ها اعتراض دارند، اظهار داشت: شورای نگهبان برای انتخابات خبرگان و هيئت نظارت مجلس برای انتخابات شورا‌ها بايد به نحوه رد صلاحيت‌ها جوابگو باشند و دلايل آنها را با توجه به اين که برخی از رد صلاحيت شده‌ها سابقه خوبی از نظر اخلاقی، اقتصادی، سياسی و اعتقادی دارند، توضيح دهند.

وی در ادامه با انتقاد از روند انتخابات خبرگان هم‌چنين ابراز عقيده کرد که اين مجلس وظايفش را به طور کامل انجام نمی‌دهد.

دبير کل جامعه زنان انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به تفسير آيت‌الله طالقانی از آيات سوره تکوير گفت: مرحوم طالقانی تفسير ديگری از اين آيات دارد و عقيده دارد که يعنی با چه مجوز و دليلی استعداد‌ها را کشتيد.

وی در پايان در بيان اعتقادش گفت: ما حکومت دين‌داران می‌خواهيم نه حکومت دينی و حکومت نبايد بر اساس برداشت‌های شخصی از دين باشد.

در ادامه اين جلسه، دکتر خرم کارشناس مسائل سياست خارجی با بيان اين مطلب که در حقوق بين‌الملل نوين، اصل دموکراسی بالاترين ضرورت مشروعيت بخشيدن به دولت محسوب می‌شود، گفت: احترام کشور‌ها در صحنه بين‌المللی در عرصه تعهدات آنها به ميزان دموکراسی و حقوق بشر است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: جايگاه يک کشور در جامعه بين‌الملل با عواملی چون ميزان نقش يک کشور در تحقق صلح و امنيت بين‌الملل و توسعه‌يافتگی، موقعيت در عرصه‌های ورزشی و علمی، پايبندی به ميثاق‌ها و کنوانسيون‌های بين‌المللی، ميزان رضايت مردم از حکومت، ميزان شهرت کشور به دموکراسی و تعداد برگزاری انتخابات و ميزان مشارکت مردم سنجيده می‌شود.

خرم با بيان اين که در جامعه بين‌المللی معنای دموکراسی خادم ملت‌بودن است، توضيح داد: از قرن ۲۰ بعد از تشکيل جامعه جهانی مفهوم حاکميت نيز تغيير پيدا کرد و در حقوق بين‌الملل حاکميت در حقيقت يک نوع وکالت است که از سوی شهروندان به دولت داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از صدور اعلاميه جهانی حقوق بشر و دو ميثاق‌نامه، انتخابات ابراز و روش اجرای دموکراسی شد و اکنون نيز انتخابات سالم و مرتب سنگ‌ بنای دموکراسی و سمبل جامعه تکثرگرا تلقی می‌شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعظم طالقانی: ردصلاحيت بدون دليل بی‌حرمتی به خواست مردم است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016