سه شنبه 10 اردیبهشت 1387

فوريت طرح اصلاح قانون انتخابات رد شد، مهر

نمايندگان مجلس با فوريت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مخالفت کردند .
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی امروز مجلس بررسی دو فوريت و يک فوريت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار مجلس قرار گرفت ولی نمايندگان با آن مخالفت کردند و به آن رای ندادند.

نمايندگان ابتدا برای دو فوريت رای گيری و با ۱۱۳ رای موافق، ۵۵ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماينده حاضر با آن مخالفت کردند. سپس يک فوريت اين طرح به رای گذاشته شد و با ۱۰۰ رای موافق و ۲۸ رای مخالف در مجموع ۲۱۰ نماينده حاضر به تصويب نرسيد.

در اين طرح که به امضا ۳۴ نفر از نمايندگان رسيده است طراحان در لزوم ارائه اين طرح عنوان کردند نظر به اهميت قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و نيز اعتبار و حيثيت داوطلبان و آحاد مردمی و جلوگيری از اعمال سلايق شخصی و فردی و محلی و حفظ جايگاه رفيع مجلس و جلوگيری از لطمات جبران ناپذير اجتماعی و سياسی به نظام اسلامی اين طرح تقديم مجلس می شود.

طراحان در اين طرح خواستار اصلاح ماده ۲۸ و ۲۹ و ۴۸ و ۵۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی شده بودند.

بر اساس اين طرح کسانی که يک دوره سابقه نمايندگی مجلس داشتند ، اصل احراز صلاحيت آنان بود مگر اينکه شورای نگهبان دلايل سلبی و مطقن و مستند نسبت به اعتقاد و ابراز وفاداری به قانون اساسی، اعتقاد و التزام به اصل حقوقی ولايت مطلقه فقيه و داشتن حسن شهرت در حوزه انتخابيه مبنی بر عدم صلاحيت آنها داشته باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين بر اساس اين طرح نمايندگان خواستار اصلاح تبصره ماده ۵۰ شده بودند که بر اساس آن هيئت های اجرايی مرکز حوزه های انتخابيه و هيئت های نظارت در خصوص کسانی که يک دوره سابقه نمايندگی مجلس شورای اسلامی را دارند صرفا بر اساس پاسخ واصله از مراجع چهارگانه که توسط وزارت کشور به آنها اعلام می شود صلاحيت آنها را مورد بررسی قرار داده و اعلام نمايند.

همچنين بر اساس اين طرح تبصره ماده ۴۸ نيز اصلاح می شود که بر اساس آن پاسخ استعلامات واصله از وزارت اطلاعات صرفا در مورد جرايم عليه امنيت داخلی و خارجی کشور و جاسوسی به نفع بيگانه و بندهای ۳،۲،۱ و ۴ و ۱۰ ماده ۳۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی قابل بررسی است .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فوريت طرح اصلاح قانون انتخابات رد شد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016