سه شنبه 10 اردیبهشت 1387

رييس کميسيون امنيت ملی: برخی فضاسازی‌ها باعث حادثه اخير شهرستان ايوان در ايلام شد، ايسنا

رييس کميسيون امنيت ملی مجلس و سياست خارجی مجلس درباره حادثه اخير شهرستان ايوان گفت: بی‌تدبيری فرمانداری عامل وقوع اين حادثه بوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، علاءالدين بروجردی امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران پارلمانی درباره حادثه ايوان در استان ايلام که در جريان مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم اتفاق افتاده است، گفت: در صورت تدبير، اين موضوع به سادگی قابل حل بوده است، اما برخی فضاسازی‌ها باعث شد اين حادثه ناگوار ايجاد شود.

وی ابراز داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، اگر فرماندار در همان ساعات اوليه در محل حضور پيدا می‌کرد، از وقوع اين حادثه تلخ جلوگيری می‌شد.

وی گفت: اگر چه فرماندار بخش ايوان برکنار شده، اما به عقيده کميسيون امنيت ملی اين اقدام کافی نبوده و حتما بايد با همکاری قوه قضاييه مساله تيراندازی که باعث کشته شدن سه تن از هموطنان شده، مورد پيگيری قرار گيرد و عوامل آن به دست قانون سپرده شوند.

وی با بيان اين‌که تيم تحقيقی در حال بررسی‌های تکميلی است، گفت: قضاوت نهايی وقتی صورت می‌گيرد که بررسی‌ها کامل شود.

رييس کميسيون امنيت ملی ابراز عقيده کرد که از نظر اين کميسيون نيازی به استفاده از سلاح گرم برای برخورد نبوده است.

وی در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر اين‌که بسته پيشنهادی جمهوری اسلامی و سفر مجدد معاون البرادعی به تهران آيا به يکديگر مرتبطند، يا نه؟ گفت: سفر هاينونن به تهران برای بررسی مسايل فنی و پاسخ به ادعاهای موجود بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی گفت: بسته پيشنهادی ايران در گفت‌وگوهای آقای جليلی با مقامات روسيه بررسی شده و اين بسته با هدف خروج از بن‌بستی که غربی‌ها آن را ادعا می‌کنند، تهيه شده است.

بروجردی در پايان گفت: ما در تعامل منطقی می‌توانيم نقطه نظرات طرفين را محقق کنيم، اما به هرحال پروژه غنی‌سازی استمرار می‌يابد، تا به توليد سوخت نيروگاه‌های هسته‌ای کشور برسيم.

Copyright: gooya.com 2016