پنجشنبه 16 آذر 1385

دو اطلاعيه از کانون نويسندگان ايران درباره گرامی داشت محمد مختاری و محمدجعفر پوينده

مردم آزاده ی ايران

گرامی داشت خاطره‌ی محمد مختاری و محمد جعفر پوينده، جان باختگان راه آزادی انديشه و بيان، در ساعت ۲ بعد از ظهر جمعه ۱۷ آذر ماه ۱۳۸۵ ، با حضور خانواده های اين عزيزان بر مزارشان در گورستان امامزاده طاهر کرج برگزار خواهد شد.

کانون نويسندگان ايران در کنار خانواده و دوستان اين کوشندگان برجسته ی کانون در اين مراسم شرکت خواهد کرد.

کانون نويسندگان ايران
۱۴ / ۹ / ۱۳۸۵

***

گرامی باد ياد جان باختگان راه آزادی، محمد مختاری و محمد جعفر پوينده

مردم آزاده ايران

در پی قتل فعالان سياسی ، پروانه و داريوش فروهر، عزيزان ما محمد مختاری و محمد جعفر پوينده به جرم دفاع از آزادی انديشه و بيان ، در آذر ماه ۱۳۷۷ به دست کوردلان واپسگرا به قتل رسيدند. کشور بلا ديده ی ما شاهد امواج تازه ای از نقص حقوق بشر ، تعطيل گسترده مطبوعات ، سرکوب ، اخراج و زندانی شدن دانشجويان معترض و آزادانديش ، به بند کشيدن کارگران و کوشندگان خواهان برپايی تشکل های آزاد کارگری ، دستگيری و زندانی کردن وبلاگ نويسان ، فيلترگذاری سايت های اينترنتی ، جمع آوری آنتن های ماهواره و بسياری موارد ديگر بوده است . به جرات می توان گفت هيچ عرصه فرهنگی و اجتماعی نيست که نظامی و امنيتی نشده باشد. سانسور کتاب و مطبوعات ، تئاتر ، سينما و همه ی رسانه های صوتی و تصويری بيداد می کند.

پس از قتل های سياسی پاييز ۱۳۷۷ در دادگاهی دربسته ، بدون حضور وکلا و خانواده های مقتولان ، در نمايشی ساختگی ، تنها برای شماری از عاملان ، چند سالی زندان بريدند و سپس آنان را رها کردند و سرانجام دست آمران را برای جنايت های بعدی بازگذاشتند. از سوی ديگر ، ناصر زرافشان عضو کانون نويسندگان ايران و وکيل شجاع خانواده های جان باختگان قتل های سياسی ، موسوم به زنجيره ای را به زندان انداختند و عرصه را بر وکلای پرونده های سياسی چنان تنگ گرفتند تا ديگر هيچ کس را يارای دفاع از پرونده های سياسی نباشد.

کانون نويسندگان ايران که وظيفه اصلی خود را دفاع از آزادی بی حصر و استثنا ی انديشه و بيان می داند ، در هشتمين سالگرد قتل محمد مختاری و محمد جعفر پوينده اعلام می دارد که خون قربانيان راه آزادی همچنان می جوشد و نسل تازه ای از مدافعان آزادی بيان و قلم و انديشه پا به عرصه مبارزه گذاشته است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما هرگز از دادخواهی دست نخواهيم کشيد و خواهان رسيدگی به همه ی پرونده های قتل‌های بيش از دو دهه اخير در دادگاهی صالح و علنی و برچيدن همه ی اشکال سانسور و سرکوب هستيم .

کانون نويسندگان ايران
۱۲ / ۹ / ۱۳۸۵

Copyright: gooya.com 2016