سه شنبه 27 فروردین 1387

حسين شريعتمداری: قتل های زنجيره ای کار هيچ جناحی نبود كار سرويس‌های بيرونی بود، موسويان مجرم است اما جاسوس نيست، فارس

خبرگزاری فارس: مديرمسئول کيهان با بيان اين که‌ در مورد آقای موسويان يک نگاه حقوقی صرف‌نظر از درستی يا نادرستی وجود دارد و آن اين است که اقدام ايشان جاسوسی نيست، گفت: محکوميت موسويان آنقدر محرز است که وی حتی به اين حکم اعتراض هم نکرد.


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس حسين شريعتمداری مدير مسئول روزنامه کيهان ظهر امروز سه‌شنبه در نشست دانشجويی "صدور انقلاب اسلامی، فنآوری هسته‌ای و هژمونی نظام سلطه" که از سوی بسيج دانشجويی دانشگاه فنی مهندسی تهران - شمال برگزار شده بود، گفت:‌ من بنا ندارم شعار بدهم و شما نمی‌خواهيد شعار بشنويد بنابراين بر اموری بديهی اشاره می‌کنم.
شريعتمداری با اشاره به اينکه ابتدا بنگريم کجا ايستاده‌ايم و درگيری‌ها برای چيست؟ اظهار داشت: بايد معلوم شود کی تير می‌اندازد، چرا می‌اندازد و برای چه کسی می‌اندازد؟
وی گفت: در گذشته نظام سلطه بر همه جا حاکميت داشت و دنيا به دو قطب شرق و غرب تقسيم شده بود و اين دو قطب عليرغم رجزهايی که برای هم می‌خواندند معمولا با هم کنار می‌آمدند.
مديرمسئول کيهان با اشاره به نظريه ساموئل هانتينگتون گفت: هانتينگتون در موج سوم معتقد است ۷ تمدن موجود نهايتا به دو تمدن می‌رسند؛ تمدن اسلام و تمدن غرب و تمدن غرب برای ادامه حيات چاره‌ای جز درگيری با اسلام ندارد.
وی افزود: اما محورها و نقاط قوت غرب از نگاه هانتينگتون يکی تکنولوژی است و يکی دموکراسی و يکی هم رسانه.
شريعتمداری گفت: تصور و تلقی اين بود که غرب با تکيه بر اين سه اهرم نهايتا می‌تواند آينده جهان را تحت کنترل خود درآورد.
وی با تاکيد بر اينکه اسلام، ظلم‌ستيز است و اسلامی که ظلم‌ستيز نباشد اسلام نيست، گفت: اسلام، پرخوری زورمندان و زراندوزان در کنار فقر مستمندان را نمی‌پذيرد چرا که ظلم‌ستيزی جزء ذاتيات اسلام است نه جزء عرضيات.
شريعتمداری افزود: اسلام آمريکايی همه چيز دارد، خمس دارد، زکات دارد، نماز دارد، روزه دارد اما فقط يک چيز ندارد و آن اين است که اسلام امريکايی ظلم‌ستيز نيست.
وی با بيان اينکه وقتی اسلام به عرصه سياست آورده می‌شود دو اتفاق می‌افتد اظهار داشت: اولين اتفاق صف‌آرايی و تخاصم نظام سلطه در برابر اسلام و دوم دل‌بستن مستمندان و ضعيفان جهان به دين اسلام است.
مديرمسئول روزنامه کيهان با بيان اينکه تکنولوژی زادگاه دارد اما وطن ندارد، گفت: ماجرای هسته‌ای و نانوتکنولوژی ما هم از همين نوع است چرا که سبب شکسته شدن اهرم تکنولوژی غرب شده است.
شريعتمداری افزود: انقلاب اسلامی دموکراسی غرب را به چالش کشيده و ما تنها نظام حکومتی در دنيا هستيم که حتی نوع حکومت را هم با رای مردم انتخاب کرده‌ايم.
وی تصريح کرد: هيچکدام از کشورهای دنيا قدرت همآوردی با ما را ندارند پس طبيعی است با ما به چالش بپردازند.
شريعتمداری با اشاره به اينکه جنگی که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند جنگ پيام‌ها در عرصه رسانه است، گفت: ما پيام پرمخاطبی داريم اما در رسانه ضعف داريم برعکس غرب که رسانه دارد اما پيام ندارد.
وی در پاسخ به سوالی گفت : اصولگرايی يک حزب نيست و هر کس که اصولگراست به اين معنا نيست که عضو حزب خاصی است بنابر اين بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبری يک بسيجی نمی‌تواند اصولگرا نباشد.
شريعتمداری افزود: البته اين منطقی است که بسيج عضو يکی از احزاب کشور نباشد .
وی در پاسخ به پرسشی پيرامون علت معرفی نشدن مفسدان کلان اقتصادی اظهار داشت: واقعيت اين است که با مفسدان اقتصادی آنگونه که بايد برخورد نشده است.
مديرمسئول کيهان ادامه داد: هيچ پرونده کلان فساد اقتصادی طی ۱۰ سال گذشته در کشور نيست که قبل از رسيدگی در قوه قضاييه توسط کيهان مورد پردازش قرار نگرفته باشد.
وی خاطرنشان کرد: با صراحت بايد گفت که متاسفانه حرکت دستگاه قضايی در زمينه مبارزه با مفسدان اقتصادی رضايت‌بخش نيست و همچنان قانون‌دانان قانون‌شکن در حال فعاليت هستند.
شريعتمداری در پاسخ به سوالی درباره محکوميت موسويان اظهار داشت:‌ در مورد آقای موسويان يک نگاه حقوقی وجود دارد که صرف‌نظر از درستی يا نادرستی آن اين است که اتهام ايشان جاسوسی نيست.
وی با اشاره به اينکه محکوميت موسويان آنقدر محرز است که وی حتی به اين حکم اعتراض هم نکرد گفت:‌ برخلاف دروغ‌پردازی‌های برخی روزنامه‌ها موسويان مجرم است و تبرئه نشده بلکه محکوم شده است.
شريعتمداری افزود: موسويان علاوه بر نگهداری اسناد محرمانه و سری نظام اين اسناد را به بيگانگان داده و اين جرم کاملا محرز است.
يکی از دانشجويان از شريعتمداری پرسيد که چرا روزنامه کيهان هميشه زودتر از دستگاه‌های قضايی از موضوع مفسدان اقتصادی باخبر بوده و به آن پرداخته؟ که وی گفت: روزنامه‌نگار نبايد پشت ميز بنشيند و منتظر اخبار خبرگزاری‌ها باشد بلکه بايد خبر را توليد کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مديرمسئول روزنامه کيهان در پاسخ به اين سوال که آيا انتقاد اخير زاکانی از دانشگاه آزاد يک حربه تبليغاتی برای پيروزی در مرحله دوم انتخابات بوده يا يک اعتراض حقيقی؟ اظهار داشت: قطعا انتقاد زاکانی از دانشگاه آزاد نمی‌تواند برای جذب آراء باشد چرا که پيشتر از اينها زاکانی در طرح تحقيق وتفحص به اين موضوع پرداخته است.
حسين شريعتمداری در جواب سوالی پيرامون قتل‌های زنجيره‌ای و ماهيت سعيد امامی تاکيد کرد:‌آنچه که ما به طور مستند در کيهان به آن پرداخته‌ايم اين است که قتل‌های زنجيره‌ای نه کار جناح اصلاح‌طلب بود و نه کار جناح اصولگرا ،بلکه کار سرويس‌های بيرونی بود.
وی تصريح کرد: افرادی که درباره قتل های زنجيره‌ای اظهار نظر می‌کنند بايد مستنداتشان را ارائه دهند چرا که صرف اينکه بگوييم فلانی را شناختم آدم خوبی بود کافی نيست زيرا نفوذی‌ها به رنگ محيط ظاهر می‌شوند.
شريعتمداری در پاسخ به اين سئوال که اگر احمدی‌نژاد به شما پيشنهاد وزارت می‌داد می‌پذيرفتيد يا نه؟ گفت: کار ما روزنامه‌نگاری است و فعلا هم در اين جايگاه هستيم.

Copyright: gooya.com 2016