شنبه 23 دی 1385

سفر احمدی نژاد به آمريکای لاتين آغاز شد، ايسنا

احمدی نژاد در فرودگاه مورد استقبال رييس جمهور گامبيا قرار گرفت

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی خارجی


دکتر محمود احمدی نژاد در مسير سفر دوره‌يی‌ به آمريکای جنوبی صبح امروز به وقت محلی وارد فرودگاه بانجول، پايتخت گامبيا شد و مورد استقبال الحاج يحيی الجامه، رييس جمهور اين کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از سايت اطلاع رسانی رياست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد، رييس جمهور قرار است پس از ديدار و گفت‌وگو با الجامه، بانجول را به مقصد کارکاس، پايتخت ونزوئلا ترک کند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد جمعه شب پيش از ترک تهران به مقصد کاراکاس در جمع خبرنگاران حضور پيدا کرد و به تشريح اهداف سفر خود به سه کشور ونزوئلا، نيکاراگوئه و اکوادور پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران، دکتر محمود احمدی‌نژاد، رييس‌جمهور کشورمان، در ابتدا به روابط خوب ايران و ونزوئلا اشاره کرد و گفت: ايران و ونزوئلا دوستان بسيار خوبی برای يکديگر هستند و خوشبختانه زمينه‌های زيادی برای گسترش ارتباطات و همکاری‌ها وجود دارد.

وی گفت: اکنون نيز با استفاده از اين پتانسيل‌ها روابط ايران و ونزوئلا بسيار گسترده و رو به جلو است و در حدود ۱۲۰ تفاهم‌نامه بين ايران و ونزوئلا به تصويب رسيده که بيش از ۱۰۰ تای آن در يک سال و چند ماه اخير به امضا رسيده است.

احمدی‌نژاد گفت: در حال حاضر بين ايران و ونزوئلا چندين پروژه‌ی مشترک مهم وجود دارد که اين پروژه‌ها در عرصه‌ی صنعت و نفت است و اميدواريم که بتوانيم روابط خود را بيش از گذشته گسترش دهيم.

وی هم‌چنين به سفر خود به نيکاراگوئه اشاره کرد و گفت:‌ همان‌طور که می‌دانيد اخيرا در اين کشور اتفاقات و وقايعی رخ داده و يک تحول بزرگ به وجود آمده است و اکنون يک دولت مردمی در اين کشور سر کار است. ما با اين کشور دارای روابط خوب و گسترده هستيم و اميدواريم که روابطمان در پی اين سفر گسترش بيشتری پيدا کند.

احمدی‌نژاد هم‌چنين به سفر خود به کشور اکوادور اشاره کرد و گفت: اين کشور نيز يکی از کشورهای مهم آمريکای جنوبی است و در اين کشور نيز تحولات مهمی رخ داده است و اکنون کسانی که در راس کار هستند به ديدگاه‌ها و مواضع ما نزديک هستند و ما لازم ديديم که با اين کشور ارتباط خود را گسترش دهيم و هماهنگی‌های بيشتری صورت بگيرد.

رييس‌جمهور هم‌چنين گفت: در حاشيه‌ی اين سفر ملاقات‌های چندجانبه‌ای نيز با برخی از روسای جمهور کشورها خواهيم داشت.

احمدی‌نژاد هم‌چنين گفت: ما اميد داريم که اين سفر، زمينه را برای گسترش همکاری‌ها و سرمايه‌گذاری‌ها بين ايران و سه کشور ونزوئلا، نيکاراگوئه و اکوادور فراهم کند.

وی گفت: من اگر بخواهم اهداف اين سفر را در يک جمله تشريح کنم بايد بگويم که ما در اين سفر می‌خواهيم توافقاتی که قبلا انجام شده بود را پی‌گيری کنيم و توافقات جديدی را نيز به تصويب برسانيم.

احمدی‌نژاد گفت: ما در اين ديدارها به بررسی تحولات جهان خواهيم پرداخت و در مورد موضوعات مورد علاقه‌ی دو کشور گفت‌وگو می‌کنيم.

به گزارش ايسنا، در مراسم بدرقه‌ی رييس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدی گلپايگانی، رييس دفتر مقام معظم رهبری و تعدادی از وزرا و مشاوران رييس‌جمهور از جمله ثمره هاشمی حضور داشتند.

رييس‌جمهور پس از آن برای انجام سفری دوره‌ای و ديدار از کشورهای ونزوئلا، نيکاراگوئه و اکوادور، تهران را به مقصد کاراکاس ترک کرد.

دکتر احمدی‌نژاد در اين سفر ابتدا به ونزوئلا می‌رود و با هوگو چاوز، رييس‌جمهور اين کشور بامداد فردا ـ ۲۳ دی ماه ـ ديدار و گفت‌وگو خواهد کرد و هوگو چاوز نيز از وی در فرودگاه کاراکاس به صورت رسمی استقبال می‌کند.

بر اساس اين گزارش، پس از گفت‌وگوی احمدی‌نژاد با هوگو چاوز، مذاکرات مشترک هيات‌های عالی‌رتبه‌ی دو کشور برگزار خواهد شد.

احمدی‌نژاد هم‌چنين صبح يکشنبه به وقت ونزوئلا، فرودگاه کاراکاس را برای ديداری يک روزه از نيکاراگوئه به مقصد ماناگوا ترک خواهد کرد.

رييس‌جمهور در سفر يک روزه‌ی خود به نيکاراگوئه که همزمان با آغاز دوره‌ی رياست جمهوری دانيل اورتگا خواهد شد، روسای جمهور و هيات‌های عالی‌رتبه‌ی دو کشور در مورد روابط دوجانبه و راه‌های گسترش مناسبات مذاکره و گفت‌وگو می‌کنند.

بنابر اين گزارش، دکتر احمدی‌نژاد عصر يکشنبه به وقت محلی، ماناگوا را برای شرکت در مراسم تحليف رييس‌جمهور جديد اکوادور، به مقصد کيتو پايتخت اين کشور ترک خواهد کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد در سفر به اين کشور با برخی روسای جمهور کشورهای ديگر که در مراسم تحليف رييس‌جمهور اکوادور حضور پيدا کرده‌اند، ديدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

گفته می‌شود رييس‌جمهور قرار است در اين ديدار اوو مورال رييس‌جمهور بوليوی ديدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش ايسنا، احمدی‌نژاد پس از پايان سفر دوره‌ای خود، سه‌شنبه به تهران بازخواهد گشت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سفر احمدی نژاد به آمريکای لاتين آغاز شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016