چهارشنبه 4 بهمن 1385

وزير دفاع: بـه بـوش تـوصـیـه مـی‌کـنـم عـاقـل بـاشـد و بـه مـنـافـع مـلـت خـود فـکـر کـنـد، ايسنا

* نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران در اوج قدرت و آمادگی هستند

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

مصطفی محمدنجار گفت: نيروهای مسلح جمهوری اسلامی در اوج قدرت و آمادگی هستند و هر چيزی را به دقت رصد می‌کنند تا به محض کوچکترين تعرض و تهديد با کوبنده‌ترين حالت پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، مصطفی محمدنجار در جمع خبرنگاران پارلمانی در خصوص وضعيت امنيتی کشور و تهديدات اخير، گفت: اين تهديدها و صحبت‌ها نمايش قدرتی است که دشمن به خود می‌گيرد تا آثار روانی ايجاد کرده و مسوولين و ملت ما را تست کند. اما وقتی با برخورد مسوولين و ملت ما مواجه می‌شوند عقب می‌نشينند.

وی افزود: تهديدات اخير جنگ روانی است که می‌تواند آثار روانی روی اقتصاد، سياست، وحدت و انسجام ملی ما بگذارد، اما طبق روند پيش رو عکس آن اتفاق می‌افتد. چرا که آمريکا و دشمنان ما دچار سردرگمی شده‌اند و حرف‌هايشان ضد و نقيض است.

وی در پاسخ به اين‌که توصيه‌ی شما به دولت آمريکا چيست؟ گفت: به آقای بوش و مشاورين وی توصيه می‌کنم عاقل شوند و به منافع ملت خود فکر کنند. زيرا ملت آنها هم مخالف حرکت ديوانه‌وار مسوولان‌شان هستند.

وزير دفاع در پاسخ به اين‌که آيا بحث‌های اخير در خصوص حمله به ايران صحت دارد و آيا ايران آمادگی مقابله با آن را خواهد داشت؟ با بيان اين‌که نيروهای مسلح در اوج آمادگی و قدرت هستند و به هرگونه تهديد پاسخ کوبنده خواهند داد، گفت: وظيفه‌ی ما آمادگی است. ضمن اين‌که خواهان صلح و ثبات هستيم و فکر می‌کنيم با همسايگان‌مان می‌توانيم در امنيت کامل زندگی کنيم و حضور کشورهای فرامنطقه‌ای باعث عدم آرامش و سلب امنيت در منطقه می‌شود.

وی در خصوص عملکرد آمريکا در رابطه با قطع همکاری با بانک سپه ايران گفت: خوشبختانه به خاطر اين‌که استقلال يکی از شعارهای اصلی ما از بدو پيروزی انقلاب است؛ جوانان، دانشگاهيان و نيروهای مسلح در وزارت دفاع به فکر خودکفايی در زمينه‌های مختلف نظامی و علی‌الخصوص موشکی بودند.

عضو هيات دولت ادامه داد: امروز تمام موشک‌های ما ساخت داخل و با طراحی دانشمندان وزارت دفاع است. ما در تأمين مواد اوليه‌ی بومی هستيم ضمن اين‌که بلديم چه کنيم.

نجار در خصوص خريد موشک تور ام ۱ از روسيه، گفت: با روسيه تعاملات دفاعی بسيار خوبی داريم و اخيرا موشک تور ام ۱ خريداری کرديم که به ما تحويل شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به اين‌که آيا به خليج فارس و مرزهای کشور اشراف کامل داريد؟ گفت: ما اشراف کامل به خليج فارس، مرزهای دريايی، هوايی و زمينی داريم که تنگه‌ی هرمز هم جزء آنهاست.

وزير دفاع در خصوص اظهارات شب گذشته‌ی رييس جمهور در گفت‌وگوی ويژه‌ی خبری مبنی بر اين‌که ما نگران اين نيستيم که ناوهای خارجی در خليج فارس باشد، گفت: رييس جمهور قصد داشت اين پيام را به ملت بدهد که نظام مستحکم، پرقدرت، با اقتدار و امنيت کامل پابرجاست و ما نگرانی از رفت‌وآمدهای آمريکا نداريم.

وی در خصوص سرنگونی يک هواپيمای جاسوسی آمريکا در مرز دشت آزادگان که چندی پيش خبر آن اعلام شد، يادآور شد: بررسی کردم اين امر صحت نداشت.

Copyright: gooya.com 2016