جمعه 13 اردیبهشت 1387

ادعاهاي بوش و رايس عليه ايران: هدف ارسال پيام به تهران بود، ابتکار نیوز

جورج بوش گفت که از جزييات فعاليت هاي هسته اي نسبت داده شده به سوريه پرده برداشته است تا پيامي آشکار به کره شمالي و ايران بفرستد مبني بر اين که نمي توانند فعاليت هاي هسته يي شان را پنهان کنند. جورح بوش، رئيس جمهور آمريکا روز سه شنبه در کنفرانسي خبري در جمع خبرنگاران در کاخ سفيد با اشاره به نشست اخير کنگره درباره همکاري هسته اي نسبت داده شده به کره شمالي و سوريه گفت که اين نشست چندين هدف سياسي داشته است. به گزارش خبرگزاري فرانسه، بوش ادامه داد: يکي از اين اهداف، اين بود که به کره شمالي با صراحت گفته شود که ما بيش از آن چه فکر مي کنند درباره آن ها مي دانيم.

وي افزود: ما تمايل داريم به ايران و در واقع همه جهانيان اين پيام را بفرستيم که اشاعه هسته اي در خاورميانه تا چه حد مي تواند بي ثباتي ايجاد کند. رئيس جمهور آمريکا هم چنين در توجيه ارايه دير هنگام اطلاعاتي که مدعي است در دست واشنگتن قرار دارد، گفت که قصد نداشته است، به تنش هاي منطقه اي دامن بزند. مقامات آژانس اطلاعات جاسوسي مرکزي آمريکا (سيا) پنج شنبه گذشته تصاوير ماهواره اي و عکس هاي تاسيساتي را در سوريه به اعضاي کنگره آمريکا ارايه کردند که به ادعاي آن ها راکتوري هسته اي را نشان مي دهد که سوريه به کمک کره شمالي در حال ساخت آن بوده است. رئيس جمهور آمريکا در حالي اين اظهارات را بيان مي کند که دمشق ادعاهاي واشنگتن را رد کرده و تاکيد دارد تاسيسات مذکور که سال گذشته در حمله هوايي رژيم صهيونيستي نابود شده به هيچ عنوان يک راکتور هسته اي نبوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رايس: حماس به نيابت از ايران فعاليت مي کند
خبرگزاري فرانسه به نقل از کاندوليزا رايس مدعي شد که نيروهاي حماس به عنوان "جنگجويان نيابتي" ايراني که تمايل دارد اسراييل (رژيم صهيونيستي) را نابود و خاورميانه را بي ثبات کند، اقدام مي کنند. کاندوليزا رايس، وزير امور خارجه آمريکا روز سه شنبه در برابر کميته يهوديان آمريکا در واشنگتن دراظهاراتي بي اساس ايران را نه تنها تهديدي در اراضي فلسطين بلکه تهديدي در لبنان، عراق و حتي افغانستان خواند. براساس گزارش خبرگزاري فرانسه، شائول موفاز، معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي روز دوشنبه پس از گفت وگو با رايس ادعا کرد که جبهه اي راديکال به رهبري ايران در خاورميانه در حال قدرتمندتر شدن است و لازم است که ضعف آن مشخص شود.

رايس گفت که تلاش هاي آمريکا را براي منزوي کردن حماس که به ادعاي وي از کاستن خشونت، به رسميت شناختن حق موجوديت رژيم صهيونيستي و احترام به همه توافقات پيشين فلسطين با صهيونيست ها سرباز مي زند، دنبال کند. وزير امور خارجه آمريکا که در نشست سالانه کميته يهوديان صحبت مي کرد، در ادامه ادعايش افزود: اما شايد اين امر بيش تر باعث نگراني باشد که رهبران حماس به طرز فزاينده اي به عنوان جنگجويان نيابتي ايران فعاليت مي کنند که در حال بي ثبات کردن منطقه و دنبال کردن قابليت هسته اي است و تمايلش را براي نابودي اسراييل اعلام کرده است. اين گزارش حاکي است که رايس هم چنين حمايت بين المللي از تشکيلات خودگردان فلسطين را خواستار شد و گفت که اين تشکيلات قصد دارد با تروريسم مبارزه کند و به طور موثري حکومت کند اما تاکنون ابزارهايش را در اختيار نداشته است.

بنابراين گزارش، وزير امور خارجه آمريکا سخنان جورج بوش، رئيس جمهور آمريکا را منعکس مي کرد که روز سه شنبه گفت اميدوار است پيش از ترک کاخ سفيد در ژانويه سال ميلادي آينده بتواند توافق صلحي را در خاورميانه شاهد باشد و مدعي شد که حماس مي تواند از انجام اين تلاش ها جلوگيري کند. رايس هم چنين افزود که واشنگتن به سخت تر کردن کنترل آنچه وي «سو»استفاده ايران از سيستم مالي بين المللي براي اشاعه تروريسم و تسليحات» خواند، ادامه خواهد داد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ادعاهاي بوش و رايس عليه ايران: هدف ارسال پيام به تهران بود، ابتکار نیوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016