سه شنبه 1 اسفند 1385

بادامچيان: اصلاح‌طلبان برای خود اسم جديدی انتخاب کنند، ايسنا

*تفاوت مواضع‌ اصلاح‌طلب با امريکاوانگليس بايد اعلام شود

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی


قائم مقام دبيرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: به تازگی رايس و ۱۷ گروه تحقيقاتی انگليسی به دولت انگليس توصيه کرده‌اند که از مواضع اصلاح‌طلبان در ايران حمايت کند و اهداف خود را از طريق حمايت از اين گروه پيش ببرد و بايد اصلاح‌طلبان در مورد اين صحبت‌ها موضع بگيرند و تاکيد کنند که مواضع اصلاح‌طلبانه‌ی آن‌ها با آن‌چه که امريکايی‌ها و انگليسی‌های می‌گويند متفاوت است.

بادامچيان در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) هم‌چنين در مورد حرکت اصولگرايان و ديگر گروه‌های سياسی در جهت انتخابات مجلس هشتم اظهار داشت: مجلس هشتم در آستانه‌ی چهارمين دهه تاسيس نظام جمهوری اسلامی برقرار می‌شود و ما نيازمند قوه مقننه‌ای هستيم که نگاه ملی داشته باشد. معادلات جهانی را خوب بشناسد و برنامه‌ريزی‌های گوناگونی در جهت پيشبرد امور داشته باشد.

وی با تاکيد بر اين‌که " تمام جريانات سياسی ‌بايد در جريان اين انتخابات به فکر مصالح مردم باشند و با يک نگاه ملی در اين انتخابات مشارکت کنند" ادامه داد: اگر نگاه گروه‌های سياسی سهمی باشد و به دنبال اين باشند که فقط گروه خاص خودشان در اين صحنه حضور داشته باشد، مشکلات حل نمی‌شود و ديگر در اين مجلس خواسته مردم حاکم نمی‌شود.

وی با بيان اين‌که " من به تکثر احزاب اعتقاد دارم و اين در چارچوب آزادی‌های يک جامعه است" گفت: ولی بايد توجه داشت که مجلس در راس امور ملی است و نبايد تحت سلطه‌ی اين جناح و آن جناح باشد بلکه بايد متعلق به مجموعه‌ مردم باشد.

بادامچيان همچنين درباره‌ی چگونگی همکاری گروه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در جريان فعاليت دور سوم شورا‌ها گفت: در جريان انتخابات شورا‌ها مردم از سراسر کشور آمدند و از گروه‌های گوناگونی کانديدا‌های مورد نظر خود را انتخاب کردند و اين در تهران نيز اتفاق افتاد. البته در سراسر کشور بيشتر جريان اصولگرا رای آورد و برخی نيز که اسم خود را اصلاح‌طلب گذاشته‌اند، رای آوردند.

بادامچيان معتقد است: اصلاح‌طلبی در حال حاضر يک چيز بدی شده است. به خصوص موقعی که خانم رايس از اصلاح‌طلبان حمايت کرده يا به ۱۷ گروه تحقيق دولت بريتانيا توصيه می‌کنند که از مواضع اصلاح‌طلبان در ايران حمايت کند و از اين زمان بايد گفت که اصلاح‌طلبی چيز بدی است و من اين را دوستانه به دوستان اصلاح‌طلب نيز گفته‌ام و از آن‌ها خواهش کرده‌ام که برگردند و بهانه را از دست دشمنان بگيرند. برای خود اسم جديدی را انتخاب کنند و تاکيد کنند که اصلاح‌طلبی ما متفاوت از آن چيزی است که خانم رايس يا آن ۱۷ گروه تحقيق انگليسی می‌گويند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قائم مقام دبيرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: سخنانی که رايس و اين ۱۷ گروه گفته‌اند برای اصلاح‌طلبان خيلی سنگين است و اگر اصلاح‌طلبان اين سخنان را جبران نکرده و توی دهن آمريکا و انگليس نزنند انصافا سرنوشت بدی خواهند داشت ما دوستانه به آن‌ها توصيه‌هايی در اين ارتباط کرده ايم.

وی در پايان به تشکيل شورای سوم شورای شهر اشاره کرد و گفت: برای ارزيابی فعاليت شورای سوم بايد يک سال آينده را ببينيم و ببينيم که دوستان اصلاح‌طلب در اين شورا مانند شورای اول که به قول خودشان در دست اصلاح‌طلبان بود و قوه مجريه و مجلس نيز با آن‌ها همراه بودند، مشکل و فضای تفرقه، درگيری و دعوا ايجاد می‌کنند يا اين‌که کار می‌کنند و فکر مر‌دم هستند. من اميدوارم که اين شورا با توجه به تجربه‌های کسب شده برای مردم کار کنند نه برای اهداف جناح‌ها.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بادامچيان: اصلاح‌طلبان برای خود اسم جديدی انتخاب کنند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016