یکشنبه 5 فروردین 1386

سولانا با لاریجانی تماس می گیرد، بی بی سی

خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درصدد احیای مذاکرات با ایران برای پایان دادن به مناقشه هسته ای است.

آقای سولانا به دنبال صدور قطعنامه ای جدید علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد طی بیانیه ای گفت که می خواند با علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تماس برقرار کند تا روند مذاکرات با ایران را از سر گیرد.

مذاکرات طرفین به دنبال عدم موافقت ایران با تعلیق فعالیت های غنی سازی اورانیوم متوقف شد. اروپا و آمریکا خواهان آن بودند که پیش از مذاکره میان طرفین برای دستیابی به یک راه حل، ایران باید با تعلیق فعالیت های اتمی خود موافقت کند، امری که ایران بارها با آن مخالفت کرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که امروز، یکشنبه 5 فروردین با علی لاریجانی، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران تماس برقرار می کند تا در مورد یافتن راه حلی برای آغاز مذاکرات گفتگو کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه جدید خود تحریم های بیشتری را علیه ایران اعمال کرده و مهلت جدیدی به ایران برای اجرای مفاد این قطعنامه داده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کشورهای 1+5 که پرونده هسته ای ایران را پیگیری می کنند، پس از صدور این قطعنامه طی بیانیه ای خواهان ادامه مذاکرات با ایران برای یافتن راه حلی برای پایان دادن به این مناقشه هسته ای شدند.

آقای سولانا به خبرنگاران گفته است که در مذاکره باز است. وی ابراز امیدواری کرده که طرفین درگیر بتوانند راه حلی برای پایان دادن به مناقشه هسته ای ایران بیابند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سولانا با لاریجانی تماس می گیرد، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016