جمعه 17 فروردین 1386

بازپرس پرونده فرار جزايری: تحقيقات با سرعت درحال تکميل است، ايسنا

* تعليق قضات پرونده را درخواست نکرديم
* از خانواده جزايری می‌خواهم به ايران بازگردند


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعی

قاضی رسيدگی‌کننده به پرونده‌ی فرار شهرام جزايری در گفت‌وگو با ايسنا به بيان آخرين اقدامات انجام شده در اين پرونده پرداخت و از خانواده‌ی جزايری -که در خارج از کشور به سرمی‌برند- خواست که با توجه به مجرم نبودنشان به کشور خود بازگردند.


ارجاع گزارش مربوط به جرم احتمالی قضات پرونده جزايری در مجتمع اقتصادی به بازپرسی دادسرا

سیـدمحسـن قاضـی، بازپرس رسيدگی‌کننده به پرونده فرار شهرام جزايری در نخستين گفت‌وگويش با يک رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به تشريح مراحل دستگيری جزايری پرداخت و درباره‌ی روند رسيدگی به اين پرونده اظهار داشت: پس از فرار شهرام جزايری عرب، پرونده‌ی قضايی درخصوص نحوه و علل فرار و دستگيری وی، ماموران زندان که در ملازمت و نگهداری متهم مسامحه و همچنين ساير افراد مرتبط و کارمندان شرکت متعلق به شهرام جزايری که در فرار متهم، معاونت و همکاری کرده بودند و نيز گزارش مربوط به جرم احتمالی قضات رسيدگی‌کننده به پرونده متهم در مجتمع امور اقتصادی، به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت، به صورت ويژه ارجاع شد.

بازپرس رسيدگی‌کننده به پرونده فرار شهرام جزايری ادامه داد: به لحاظ اهميت موضوع و جلوگيری از موفقيت کامل متهم در فرار، اين بازپرسی دستورات قضايی لازم و محرمانه را با تقسيم‌بندی وظايف، به حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه و ماموران وزارت اطلاعات صادر کرد و با تلاش شبانه‌روزی در همان چند روز اول، موفق به شناسايی مسير فرار و نقشه متهم شديم.


جزايری نتوانسته بود تا زمان دستگيری از مکان اختفای اوليه خارج شود

قاضی خاطرنشان کرد: لذا جهت جلوگيری از تکميل و اجرای نقشه فرار و موفقيت کامل متهم، اقدامات پيشگيرانه‌ی لازم انجام و متهم موفق به ملحق شدن به پدر و مادر و نيز همسر و فرزند و چند تن از کارمندان شرکت خود در کشور مورد نظر نشده و در مکانی که توانسته بود در ۲۴ ساعت اوليه بعد از فرار، خود را برساند، مخفی شد و عملا نتوانست از آن مکان تا زمان دستگيری خارج شود.

بازپرس رسيدگی‌کننده به پرونده فرار شهرام جزايری تصريح کرد: سپس در راستای اجرای دستورات قضايی ماموران حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه موقعيت جغرافيايی استقرار متهم را در همان چند روز اوليه فرار کشف کردند و به لحاظ اقدامات دادسرا و ماموران، متهم طرح ديگری را برای ادامه‌ی فرار خود برنامه‌ريزی کرد که با هوشياری ماموران وزارت اطلاعات موفق به شناسايی و رد يابی وی شديم و سپس با جمع‌آوری کليه اطلاعات قبل و جديد و نتيجه گيری، کاملا مطمئن شديم محل اختفای متهم در همان موقعيت جغرافيايی شناسايی شده قبلی توسط ماموران حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه است.

بازپرس شعبه پنجم دادسرای کارکنان دولت گفت: با شناسايی دقيق محل اختفای متهم، دستور قضايی با تمهيدات و هماهنگی لازم جهت دستگيری و انتقال متهم صادر شد تا اين‌که در سحرگاه يکشنبه (۲۷/۱۲/۸۵) موفق به دستگيری وی شده و متهم در همان روز مستقيما به تهران منتقل شد.


دستورات قضايی جديد برای تحقيق و جمع‌آوری دلايل درباره‌ی متهمان و مرتبطان فرار صادر شد


تحقيقات با سرعت لازم در حال تکميل است

قاضی، با بيان اين‌که در همان روز در زندان اوين، متهم را مورد بازجويی اوليه قرار داده است، گفت: سپس دستورات قضايی جديدی جهت ادامه‌ی تحقيقات و جمع‌آوری دلايل درباره‌ی کليه متهمان و مرتبطان فرار صادر و تحقيقات کماکان با سرعت لازم در جريان تکميل است.


خانواده جزايری جرمی انجام نداده‌اند و با آسودگی خاطر به کشور بازگردند

خبرنگار ايسنا از بازپرس پرونده در مورد وضعيت پدر و مادر و همسر و فرزند جزايری سوال کرد که وی گفت: به موجب اطلاعات واصله، افراد مذکور، در زمان دستگيری شهرام جزايری در يکی از کشورهای شرق آسيا اقامت داشتند که با دستگيری متهم، نامبردگان به صورت شکست خورده و بدون هدف در آن کشور سرگردان هستند که اين بازپرسی بدين وسيله از آنها می‌خواهد، چون آنها تحت تاثير و فريب شهرام جزايری از کشور خارج شده‌اند و از زمان خروج از کشور، ممنوع‌الخروج نبوده و جرمی انجام نداده بودند، به کشور خود با آسودگی خاطر بازگردند.


تاکنون تعليق قضات پرونده را از دادسرای انتظامی قضات درخواست نکرده‌ايم

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بازپرس رسيدگی‌کننده به پرونده فرار جزايری در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا درباره‌ی خبر تعليق قضات رسيدگی‌کننده به پرونده‌ی جزايری در مجتمع امور اقتصادی توسط دادسرای انتظامی قضات، با تکذيب اين موضوع گفت: تاکنون درخواستی توسط اين بازپرسی جهت تعليق قضات مذکور از دادستان دادسرای انتظامی قضات، نشده است و موضوع تعليق، خبری دروغ و کذب بوده که متاسفانه توسط بعضی از رسانه‌ها منتشر شده است.

بازپرس شعبه پنجم دادسرای کارکنان دولت در پايان از تلاش شبانه روزی کليه ماموران وزارت اطلاعات و حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه تشکر کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازپرس پرونده فرار جزايری: تحقيقات با سرعت درحال تکميل است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016