چهارشنبه 29 فروردین 1386

پيگيری موج جديد بازداشت معلمان توسط مجلس، آفتاب

آفتاب: عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با انتقاد از دستگيری برخی از اعضای انجمن صنفی معلمان تاکيد کرد «‌نسخه امنيتی برای برخورد يا تذکر به معلمان، نسخه مناسبی نيست و من به عنوان نماينده مردم در خانه ملت حتما اين موضوع را پيگيری می‌کنم».

شهريار مشيری در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی آفتاب افزود: ورود نيروی انتظامی به فضاهای آموزشی و بازداشت معلمان سرکلاس، قطعا کار پسنديده‌ای نبود. به نظر من حتی اگر معلمی حقيقتا متخلف بود و حتی اگر حکم بازداشت وی را داشتند، بايد صبر می‌کردند تا کلاس به اتمام برسد و بعد بازداشت می‌کردند، نه اين که روبروی چشم دانش‌آموزان به آنان دستبند بزنند.

وی در عين حال تجمع فرهنگيان در مقابل مجلس را بی‌فايده ارزيابی کرد و گفت: مجلس به وعده‌های خود عمل کرده، حال نوبت وزير آموزش و پرورش و دولت است که وعده‌های خود را اجرا کنند. مجلس هفتم برای امور آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و آموزش عالی کوتاهی نکرده و هر پيشنهاد يا طرحی که موجب پيشرفت اوضاع بوده را به تصويب رسانده و جواب مثبت به آن داده است.

مشيری در ادامه گفت: اگر با شيوه‌های برادرانه و اسلامی با افراد مرتبط فضاهای آموزشی برخورد شود، پاسخ بهتری می‌گيريم اما برخوردهای امنيتی و پليسی حتی ممکن است اوضاع را بدتر کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده مردم بندرعباس خاطرنشان کرد: امام می‌فرمودند کار معلمان کار انبيا است. بنابراين نبايد با معلم يا دانشجو و هر کسی که با فضای آموزشی در ارتباط است، برخورد امنيتی شود، بلکه بايد آنان را دعوت نمود و به خواسته‌هايشان گوش داد و اگر مطالبات و خواسته‌های قانونی داشتند، دولت آنها را برآورده کند و يا به معترضان وعده دهد که ظرف مدتی مشکلاتشان را حل می‌کند.

وی مطالبات فرهنگيان را صنفی دانست و افزود: ما در مجلس تلاش بسياری برای حل مشکلات معلمان کرده‌ايم و کميسيون آموزش و تحقيقات سال پيش، بسياری از نيازمندی‌های آنان را برآورده کرد و بودجه مناسبی نيز به آموزش و پرورش اختصاص داده شد. مجلس برای بازسازی مدارس آسيب‌پذير در مقابل حوادث غيرمترقبه، ۴ ميليارد تومان را اختصاص داد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيگيری موج جديد بازداشت معلمان توسط مجلس، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016