پنجشنبه 13 اردیبهشت 1386

آغاز کنفرانس عراق در شرم الشیخ، صدای آلمان

پنج‌شنبه ۳ مه: در شهر ساحلی شرم الشیخ در مصر کنفرانسی از مقامات وزارتخانه‌های خارجی ۳۰ کشور جهان در جریان است که مضمون آن بررسی وضعیت عراق و مشورت پیرامون امکانهای کمک به این کشور برای غلبه بر خشونت و بازسازی مدنی و اقتصادی خویش است.

پنج‌شنبه ۳ مه: در شهر ساحلی شرم الشیخ در مصر کنفرانسی از مقامات وزارتخانه‌های خارجی ۳۰ کشور جهان در جریان است که مضمون آن بررسی وضعیت عراق و مشورت پیرامون امکانهای کمک به این کشور برای غلبه بر خشونت و بازسازی مدنی و اقتصادی خویش است. در کنفرانس نمایندگان کشورهای همسایه‌ی عراق، پنج کشور عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا، نمایندگانی از سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه‌ی عرب و نیز سازمان ملل متحد، شرکت دارند.

کوندولیزا رایس، وزیر خارجه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا، منوچهر متکی، وزیر خارجه‌ی جمهوری اسلامی ایران و فرانک-والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه‌ی آلمان، از جمله وزرای خارجی شرکت‌کننده در این کنفرانس هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در کنفرانس قرار است یک "میثاق بین‌المللی برای عراق" بسته شود. این میثاق حکومت عراق را موظف به پایبندی به یک مشی اصلاحی همه‌جانبه می‌سازد، جامعه‌ی بین‌المللی در مقابل متعهد می‌شود که این حکومت را در انجام پروژه‌های اقتصادی به قصد بازسازی کشور و غلبه بر مشکل بیکاری یاری رساند.

مقامات بین‌المللی شرکت‌کننده در کنفرانس هچنین برآن هستند که در مورد علل پیش نرفتن سیات آشتی میان گروههای مختلف قومی و دینی در عراق بحث کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آغاز کنفرانس عراق در شرم الشیخ، صدای آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016