چهارشنبه 13 تیر 1386

تكذيبيه احمد باطبی درخصوص دروغ پراكنی روزنامه ايران و ادعاهای فخرآور، اميرکبير

طي چند روز گذشته روزنامه دولتي “ايران” اقدام به انتشار اخباري كذب در خصوص فعاليت هاي تني چند از فعالان سابق جنبش دانشجويي كرده است. اين اخبار كه ابتدا توسط فردي به نام عباس فخرآور منتشر شده مجددا در روزنامه دولتي ايران منتشر شده است. نكته جالب در اين ميان آنكه حتي در مطلب خلاف واقع اميرعباس فخرآور هم نامي از علي افشاري و حسين باستاني برده نشده و اصولا علي افشاري در مقطع مورد اشاره در زندان اوين در حال سپري كردن دوره حبس خود بود اما روزنامه دولتي ايران نام اين دو را هم به متن فخرآور افزوده تا در اين فرصت سياست دروغ پراكني عليه فعالين خوش نام مدني براي تخريب شخصيت آنها در جامعه و اذهان عمومي را فرو نگذارد.

احمد باطبي از زندانيان فاجعه كوي دانشگاه تهران كه همچنان در دوره ۱۵ ساله محكوميت حبس خود به سر مي برد تكذيبيه اي در خصوص خبر کذب روزنامه ايران و ادعاهاي فخرآور به اين روزنامه ارسال كرده استكه متن آن به شرح زير مي باشد:

روزنامه محترم ايران
سلام عليكم
شما در تاريخ سه شنبه دوازدهم تيرماه در بخش ديگه چه خبر مطلبي را با عنوان (گفتگو با رضا پهلوي در باره مسايل جوانان ايران!) درج نموده ايد كه بخشي از اين خبر مربوط به من مي شود. لذا اين توضيح براي روشن شدن موضوع و درج در همان صفحه و همان ستون (بدون سانسور و حذف و اضافه) به حضورتان ارسال مي گردد.

درخصوص مطلب منتشره در روزنامه دولتي ايران مورخ دوازدهم تيرماه هزاروسيصد هشتاد وشش - صفحه سوم ‏ - ستون ديگه چه خبر. لازم به توضيح است كه اينجانب احمد باطبي ادعاي روزنامه ايران را در خصوص هم فكري با (عباس فخرآور) ‏ قوياَ رد مي كنم و با تاكيد بر مواضع ام اعلام مي دارم كه به عنوان يك نيروي ملي وبا اعتقاد به اصول دمكراسي و حقوق بشر و آرمان ها و خط مشي (مصدق كبير)، هميشه تلاش بر حفظ و حراست منافع ملي، استقلال و پاسداري از فرهنگ و تارخ كشورعزيزمان داشتم و تا به امروز ذره اي از اين اعتقادات عدول نكرده ام. حفظ منافع ملت وتماميت ارضي هميشه براي من اولويت اول زندگي تلقي شده است. در طول سال ها فعاليت سياسي اجتماعي ام هيچ هدفي به غير از سربلندي كشور و سعادت ملت در ذهن نداشتم
و اگر غير از اين مي بود مانند بسياري ديگر كه گزينه مهاجرت انتخاب نموده اند از بيشمار فرصت خروج از ايران استفاده مي نمودم تا دست كم آزادي و رشد وترقي فردي ام در جايي ديگر تضمين كنم. تحقيقات نهادهاي امنيتي و هم شكل زندگي كنوني ام گواه اين موضوع است كه پول هاي كلان هيچ جريان فكري و سياسي نتوانسته كه من را به اجاره خودش در بياورد.

هرگز شرف نداده ايم به سفره رنگين دست تهي و بي خانماني گواه ماست

در خصوص ادعا هاي بي پايه اين شخص (عباس فخرآور) در گذشته (۲۱ تير ۱۳۸۵) نيز توضيحي به صورت رسمي از جانب من منتشر گرديد كه هم اكنون در وبسايت شخصي ام قابل مشاهده است.

(http://www.ahmadbatebi.net/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=9)
اين توضيع بدون هيچ تغييري و براي رفع شبهات و تكذيب ادعا هاي ايشان مجددا منتشر مي گردد:

تکذیب و توضیح احمد باطبی در خصوص ادعاهای امیرعباس فخرآور
اخیرا آقای امیرعباس فخرآور که به تازگی از ایران خارج شده و در رسانه های مختلف خود را به عنوان یکی از رهبران جنبش دانشجویی خوانده و در کنار ادعاهای نادرست، خود را دارای رابطه سیاسی ویژه با اینجانب و سایر فعالان سیاسی و کوشندگان دموکراسی و حقوق بشر معرفی می کند. لذا جهت روشنگری پیرامون مطالب مطرح شده، ذکر برخی نکات را ضروری می دانم.
اینجانب در طول مدت فعالیت سیاسی و سالهای زندان با بسیاری از زندانیان و فعالان سیاسی دارای مناسبات سیاسی و روابط انسانی و دوستانه بوده ام. این افراد متعلق به گروههای فکری و سیاسی مختلف بوده اند. آقای امیرعباس فخرآور نیز جزئی از این گروه وسیع بوده و شبهه های ایجاد شده مبنی بر داشتن رابطه ویژه سیاسی با اینجانب و هم سو بودن مواضع سیاسی من با ایشان کذب و غیر واقع است و رابطه من با ایشان در آن زمان صرفا رابطه ای انسانی بوده و لاغیر.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در عین حال ذکر نکته ای دوستانه را خطاب به ایشان ضروری می بینم و آن اینکه فرایند کسب وجهه سیاسی اجتماعی در یک جامعه روندی مشخص و زمان بر است و تنها کسانی می توانند مدعی داشتن مرجعیت اجتماعی و تاثیرگذاری در تلاش شهروندان یک جامعه برای دستیابی به سعادت جمعی باشند که اولا دارای چارچوب فکری مشخص و روشن وسابقه سیاسی شفاف باشند. ثانیاَ پایگاه مشخص اجتماعی داشته باشند. تلاش برای رشد بادکنکی و دوپینگ سیاسی از طریق طرح ادعاهای خلاف واقع و تراشیدن سابقه آنچنانی برای خود با ادعای رهبری جنبش دانشجویی ممکن است در کوتاه مدت سودی برای فرد مدعی به همراه بیاورد اما نگاه تیزبین جریانات سیاسی اجتماعی و شهروندان در نهایت قضاوت درست و بیرحمانه ای نسبت به این ادعاها خواهند داشت. و کلام آخر آنکه رفتارهای نسنجیده هیچ فردی برای کسب اعتبار شخصی از کنار تلاش های صادقانه فعالان مدنی ایران از دیگاه مردم پنهان نخواهد ماند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تكذيبيه احمد باطبی درخصوص دروغ پراكنی روزنامه ايران و ادعاهای فخرآور، اميرکبير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016