چهارشنبه 13 تیر 1386

مشاور وزیر ارشاد: انطباق و تصحیح کتاب ها با ارزش های جامعه ضروری است، مهر

- از وجود طرح جمع آوری کتب نامناسب بی خبرم

سمیرا اصلان پور ضمن اعلام اینکه " انطباق و تصحیح کتابها با ارزشهای جامعه ضروری است" وجود طرح یا مصوبه ای در وزارت ارشاد مبنی بر جمع آوری برخی کتابها تحت عنوان "نامناسب" را تکذیب کرد.
این نویسنده درباره جمع آوری بعضی از کتب از کتابخانه های عمومی کشور تحت عنوان " کتب نامناسب " به خبرنگار مهر گفت: من از وجود طرح یا مصوبه ای در ارشاد که بر اساس آن یک سری کتاب های خاص جمع آوری شود خبر ندارم اما اطلاع دارم که در سال های گذشته کتاب هایی از طرف وزارت ارشاد (دوره های قبل) به مدارس، مساجد و کتابخانه های عمومی ارائه می شده است که خیلی مناسب نوجوانان و جوانان نبوده و شاید کتاب هایی بوده که بی خود و بی جهت مجوز می گرفتند.

وی افزود: من در آن سال ها که عضو انجمن قلم بودم، مواردی را پیدا کردم که به شکل استعاری نوشته شده بودند و مبانی انقلاب را زیر سوال می بردند. حتی بعضا در آنها اهانت صریح به ائمه (ع) و بنیانگذار جمهوری اسلامی بود و تعدادی از این کتاب ها حتی جایزه هم می گرفتند. ما همان موقع هم اعتراض خود را مطرح کردیم که چرا باید چنین کتاب هایی چاپ شوند.

مشاور وزیر ارشاد در امور بانوان اضافه کرد: اگر خبر جمع آوری اینگونه کتاب ها صحیح باشد، این اقدام در جهت تصحیح آن بی توجهی است که در گذشته بوده و به نظر من کار مفیدی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این نویسنده گفت: درست این است که روش قبلی اصلاح شود و اگر قرار بر جمع آوری برخی کتاب ها از مراکزی مانند کتابخانه های عمومی، مساجد و مدارس است باید بر اساس شیوه ای قانونمند و عادلانه باشد طوری که همه نویسندگان و اقشار را در بر بگیرد.

اصلان پور تاکید کرد: اگر قرار بر انجام چنین طرحی است، باید محل کتابخانه و مخاطبان کتاب را در آنجا شناسایی کنند و کتاب های مناسب آن محیط به کتابخانه های عمومی راه پیدا کند؛ چرا که ممکن است مردم در یک محله کتاب های مذهبی را بیشتر بپسندند و در محله دیگر ادبیات داستانی را.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مشاور وزیر ارشاد: انطباق و تصحیح کتاب ها با ارزش های جامعه ضروری است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016