دوشنبه 26 فروردین 1387

واکنش سينماگران ايرانی به توقيف دو مجله سينمايی "هفت" و "دنيای تصوير"، بی بی سی

توقيف دو مجله "هفت" و "دنيای تصوير" توسط هيات نظارت بر مطبوعات ايران در روزهای پايانی سال گذشته با واکنش طيف های مختلف هنرمندان رو به رو شده است و تازه ترين واکنش ها نامه ای است با امضای ۱۲۰ سينماگر ايرانی.

واکنش ها از نخستين روز توقيف اين دو مجله آغاز شد و هنرمندان برجسته ای چون کيومرث پوراحمد، جعفر پناهی و ديگران با نوشتن ياداشت هايی در مطبوعات و خبرگزاری ها نسبت به توقيف اين دو مجله اعتراض کردند.

اين اعتراض ها در روزهای اخير بالا گرفته و به طيف های متنوعی کشيده شده، به نحوی که مجيد مجيدی کارگردان ايرانی نيز با نوشتن ياداشتی که برای خبرگزاری ها و مطبوعات ارسال شده، از وزارت ارشاد خواستار تجديد نظر در اين زمينه شده و با نام بردن احمد طالبی نژاد و علی معلم مديران اين دو مجله، آنان را ستود.

هم چنين سيد رضا ميرکريمی نيز از پيگيری های خانه سينما برای رفع توقيف از اين دو مجله خبر داده و ضمن بيان اين که محمد حسين صفارهرندی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی قول مساعد برای رفع توقيف اين دو مجله داده است، از وزارت ارشاد خواست زمينه انتشار مجدد اين دو مجله را فراهم کند.

تازه ترين واکنش در اين زمينه، نامه ۱۲۰ سينماگر ايرانی به رييس قوه قضاييه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هيات نظارت برمطبوعات است که در آن خواستار انتشار مجدد مجله دنيای تصوير شده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در بخشی از اين نامه آمده است: "شنيدن و خواندن خبر لغو امتياز نشريه فرهنگی-هنری دنيای تصوير، برای اهالی فرهنگ به طور کلی و دست‌اندرکاران سينما و تلويزيون ايران به طور خاص، بيش از هر چيز به حيرت و ناباوری انجاميد و فاصله‌ی چند هفته‌ای ايام نوروزی و رکود و سکوت کامل خبری و رسانه‌ای در تعطيلات، نتوانست بار اين تعجب همگانی را کاهش دهد."

اين نامه می افزايد: "در آغاز سالی که بناست کشور به سوی "نوآوری و شکوفايی" حرکت کند، سينمای ايران توقف انتشار نشريه‌ دنيای تصوير را به صلاح بالندگی هنر و انديشه ‌ورزی در کشور نمی‌‌داند و به سياق سنت‌های کهن، ترجيح می‌‌دهد حکم لغو انتشار اين نشريه را اشتباه ناخواسته و يا سهو ناشی از سوءتفاهم قلمداد کند."

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'واکنش سينماگران ايرانی به توقيف دو مجله سينمايی "هفت" و "دنيای تصوير"، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016