چهارشنبه 10 مرداد 1386

وزير ارشاد: نظارت بيشتر بر مطبوعات را محدوديت تفسير نکنيد، ايسنا

- جريانی برنامه‌ريزی‌شده تفرقه‌افکنی در منطقه را دنبال می‌کند

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز چهارشنبه در حاشيه‌ی جلسه‌ی هيات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره اينکه «آقای شمقدری گفته‌اند که رييس جمهور از شما و شمقدری درخواست کرده که طی يک جلسه‌ای با يکديگر گفت‌وگو کرده و مسائل‌تان را حل کنيد؟» گفت:« از اين سوال‌های حاشيه‌ای بگذريد. کشور دارای مسائلی مهمتر از اين است.»

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، خبرنگاران بار ديگر به صفارهرندی گفتند که گويی آقای رييس جمهور چنين موضوعی را مطرح کرده‌اند، که وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت:« هر وقت رييس جمهور فرمايشی داشته باشند من اين فرمايش ايشان را گوش کرده و آن را اجرا می‌کنم.»

صفار هرندی در پاسخ به اين سوال که «معاون شما اعلام کرده که از اين به بعد نظارت بر مطبوعات دقيق‌تر خواهد شد؟ آيا اين امر به معنای ايجاد محدوديت برای رسانه‌هاست؟»، گفت:« دقت چيز خوبی است و شما برداشت و تفسير به معنای محدوديت نکنيد، بلکه به معنای اعمال نظارت دقيق‌تر است و شما نبايد نظارت را محدوديت قلمداد کنيد.»

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: «اعمال نظارت دقيق‌تر به معنای انضباط بيشتر و انطباق بيشتر با قانون و مقررات است.»

وی در پاسخ به اين سوال که مرکز پژوهش‌های مجلس نيز درخواست کرده که وزارت ارشاد با مطبوعات با تساهل بيشتری برخورد کند، گفت:« برخورد غيرتساهلی کجاست؟ آنها بايد بگويند. شما که خود اهل رسانه هستيد و در اين فضا هستيد در اين مورد قضاوت کنيد و بگوييد برخورد ما با رسانه‌ها چگونه هست.»

وزير ارشاد در ادامه درباره‌ی فتوای چند مفتی سعودی مبنی بر تخريب اماکن متبرکه شيعه گفت: متاسفانه رفتارهای سوء برخی شهروندان سعودی بيشتر منتسب به شاخه‌ی تندرو مذهبی است و هر وقت با مسوولان سياسی عربستان اين موضوع را در ميان گذاشته‌ايم، پاسخشان اين بوده که دولت سعودی با اين رفتارها موافق نيست و افرادی جاهل و متعصب هستند که خودسرانه رفتار می‌کنند. متقابلا آنها هم از برخی زائران ما گلايه می‌کنند. در مجموع استنباط ما اين است که يک جريان برنامه‌ريزی‌شده که ممکن است حتی خارج از دولت و نظام سعودی و بيشتر به اراده‌ی فاسد کشورهای غربی و مخصوصا آمريکا که در اين منطقه به دنبال شر است، معطوف باشد، موضوع را دنبال می‌کند. برنامه‌ريزی‌های آنها هم برای به هم زدن روابط ميان ملت‌ها و دولت‌های منطقه است.

وی ادامه داد: اين اتفاقات از پيچيدگی ويژه‌ای برخوردار است و ما با جديت و تعقل و درايت آن را دنبال می‌کنيم. سعودی‌ها هم دريافته‌اند که آن چه از جانب ما مطرح می‌شود بسيار جدی و دارای کدهای مشخصی است که قابل طفره رفتن هم نيست. اميدوارم آنها خودشان اين موضوع را جمع کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

صفار هرندی هم‌چنين درباره‌ی نوع تعامل رسانه‌ی ملی با دولت تصريح کرد: رسانه‌ی ملی يک ظرفيت بسيار گسترده‌ است که آن چه الان در حوزه‌های مختلف از آن استفاده می‌کنيم، فقط بخشی از اين ظرفيت‌ است که يکی از آن‌ها فرهنگ عموميست؛ يعنی اگر همه‌ی ظرفيت‌های رسانه‌ی ملی وارد عرصه‌ی حمايت از اقداماتی که در کشور صورت می‌گيرد، شود، به نظر من فضای افکار عمومی خيلی متفاوت از آن چيزی که با آن مواجه هستيم، خواهد شد. افکار عمومی‌ گاهی به شدت از اقدمات صورت گرفته در عرصه‌های مختلف بی‌اطلاع است، از جمله در عرصه‌ی فرهنگ عمومی کارهای زمين مانده زياد داريم که خوشبختانه ارتباط نزديکی برای مديريت در حوزه‌ی فرهنگی اخيرا با مسوولان صدا وسيما داشتيم و با شخص آقای ضرغامی اين ارتباط برقرار شده و گمان می‌کنم به تدريج می‌توانيم برای بهره‌برداری درست از اين مزيت‌ها اقدامات موثری انجام دهيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير ارشاد: نظارت بيشتر بر مطبوعات را محدوديت تفسير نکنيد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016