جمعه 13 اردیبهشت 1387

صفارهرندی: دولت نهم از مطبوعات شکايت نکرده است، مهر

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با بيان اينکه وجدان عمومی فرق بين نقد و تخريب را تشخيص می دهد، گفت که در دولت نهم شکايتی عليه مطبوعات طرح نشده و يا اگر شده آن را پس گرفته است.
محمدحسين صفار هرندی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به اين سئوال که "در لايحه جرم سياسی اعلام شده است که صرف انتقاد از مسئولان و دستگاه های اجرايی جرم محسوب نمی شود، به اعتقاد شما مرز بين نقد و تخريب کجاست و چه کسی متولی تعيين اين مرز است؟" گفت: نمی دانم متولی اين امر کيست اما وجدان عمومی فرق بين نقد و تخريب را تشخيص می دهد.

وی افزود: به طور مثال متأسفانه برخی مطبوعات ما بر مصاحبه تلويزيونی رئيس جمهور که اساساً برگزار نشد نقد نوشتند و آن را مورد تخطئه قرار دادند، اين ديگر نقد نيست بلکه تخريب است، از اين آشکارتر نمی توان تخريب کرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اساساً نقد زمانی قابل تحقق است که مسئله ای اتفاق افتاده و شما به قصد شکافتن آن مسئله نقد می نويسيد.

اين عضو کابينه نهم درباره ميزان شکايت های صورت گرفته از سوی دولت نهم عليه مطبوعات و نشريات، گفت: بنده آماری در اين رابطه ندارم اما در اين دوره، دولت شکايتی عليه مطبوعات نداشته است يا اگر هم شکايتی صورت گرفته آن را پس گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

صفار هرندی يادآور شد: شما برويد بررسی کنيد که کدام دستگاه شکايت خود عليه نشريه ای را پيگيری کرده است، عمده شکايت های مطرح شده در دادگاه ها يا شکايت های مردمی است يا مدعی العموم وارد آن پرونده شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صفارهرندی: دولت نهم از مطبوعات شکايت نکرده است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016