یکشنبه 14 مرداد 1386

پیام رضا پهلوی به مناسبت یک صد و یکمین سالگرد جنبش مشروطیت

هم میهنان عزیزم،

یکصد و یک سال پیش هنگامی که بسیاری از کشورهای جهان از نعمت حق تعیین سرنوشت خـود محروم بودند، ملت ایـران بمنظور کسب آزادی و برقراری عدالت و حکومت قانون و جبـران عقب ماندگی های گذشته و همگام شدن با دنیای متمدن و پیشرفته، به انقلاب ملی مشروطیت دست زد که با فداکاری و پایداری طبقات مختلف مردم و با رهبــری و هدایت جمعی از روشنفکران، روحانیـان و نویسنـدگان میهن دوست بثمـررسید و کلیۀ توطئه های مرتجعان و مخالفان آزادی، حتی در دورۀ چند ماهـۀ «استبداد صغیر» درهــم شکستـه شــد و سرانجام ملت ایران پیروز شد.

ملت ایران با عبوراز فراز و نشیب های متعددی توانست به بسیاری از اهداف ملی انقلاب مشروطیت دست یابد، اما متاسفانـه در بهمن ماه ۱۳۵۷، گروه هایی واپسگــرا که ماهیت واقعی و نیات سوء آنها هر روز بیشتر روشن میشود، دستآوردهای انقلاب ملـی مشروطیت و امیدهـای آینــدۀ آنــرا بباد داده و کشور و ملت را به مصیبت های بسیار، از جمله به یک استبــداد بی سابقه دچار ساختنـد و فعالانه میکوشند ایران عزیز ما را چندین قرن به عقب بازگردانند.

امروز بجای مدرنیته، تمدن، رفــاه و پیشرفت مردم ایــران دچار یک فاشیسم بیـرحم شده اند کـه کشور را بسوی نابودی سوق میدهد.

رژیم ولایت فقیه، برخی از نیروهـای انتظامی اش را درخدمت سرکوب و خفقـان ملت بکارگرفتـه و سعی دارد رابطۀ آنها را با شاخه های بنیادگرا و شورشی منطقه روزبروز محکم ترسازد.

حکومت به مصالح ملی و آسایش مردم کوچکترین توجهی ندارد و با اتکا به یک مافیای غارتگرا، در لوای دین، ثروت خداداد ما را به فراسوی مرزهایمان به غیرایرانی بخشیده.

هم میهنان عزیزم،

راهی که رژیم ولایت فقیه در پیش گرفتـه، آیندۀ ملت و امنیت و تمامیت ارضی ایـران را در معرض بـزرگترین خطرها قرارداده است، در این دوران بحرانی ضرورت استقرارحکومتی که برپایــۀ ارادۀ ملت باشد بسیار حیاتی است و قبل از آنکه این حکومت ضد مردم همه چیز را برسرکشور و مردم آن خراب کند، باید برای نجات کشور شتافت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اکنون جای بسی خشنودی است که معتقدان به آرمان های مشروطیت، متعهد به دموکـراسی، استقـلال و پیشرفت کشور، برای تجدیـد حیات اهــداف عالــی مشروطیت بیش از هــر زمان دیگر همفکـــر و همــراه شده انـد و این همفکری ها و همکاری ها، بخصوص در داخل کشور بسیار نوید بخش است.

به هم میهنان عزیزم اطمینان میدهـم که اتحـاد و همبستگــی نیروهــای ملی و آزادیخــواه روزبروز تجلی بیشتر و بهتری پیدا میکند. با اتکـا به فرهنگ اصیل ایرانــی سرانجام زنجیرهای استبداد را پاره خواهیم کرد و ملت ایران خواهد توانست، در پرتو آزادی و امنیت، در راه سعادت، ترقی و سربلندی گام بردارد.

خداوند نگهدار ایران باد
رضا پهلوی

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پیام رضا پهلوی به مناسبت یک صد و یکمین سالگرد جنبش مشروطیت' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016