یکشنبه 14 مرداد 1386

لايحه "مجازات اجتماعی جايگزين زندان" در مجلس بررسی می‌شود، ايرنا

با تصويب نمايندگان مجلس شورای اسلامی، لايحه "مجازات اجتماعی جايگزين زندان" برطبق اصل ‪ ۸۵‬قانون اساسی در کميسيون قضايی و حقوقی مجلس بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ايرنا، نمايندگان مجلس در ادامه نشست علنی روز يکشنبه با بررسی تقاضای عده‌ای از نمايندگان مبنی بر رسيدگی به لايحه "مجازات‌های اجتماعی جايگزين زندان" براساس اصل ‪ ۸۵‬قانون اساسی، به اين تقاضا رای مثبت دادند.

براساس اصل ‪ ۸۵‬قانون اساسی مجلس در موارد ضروری می‌تواند اختيار وضع بعضی از قوانين را با رعايت اصل ‪ ۷۲‬به کميسيون‌های داخلی خود تفويض کند.

بنابراين با رای مثبت نمايندگان لايحه مجازات‌های اجتماعی جايگزين زندان در کمسيون قضايی و حقوقی مجلس بررسی و تصويب خواهد شد و سپس برای اجرای مدت آزمايشی آن در صحن علنی مجلس رای‌گيری می‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نمايندگان مجلس امروز همچنين به تقاضای عده‌ای از نمايندگان مبنی بر رسيدگی به دو لايحه "رسيدگی به جرايم اطفال و نوجوانان" و "پيشگيری از وقوع جرم" برطبق اصل ‪ ۸۵‬قانون اساسی را بررسی کردند، اما به آن رای منفی دادند.

برخی از نمايندگان مجلس در جلسات گذشته تقاضای بررسی ‪ ۹‬لايحه و ‪ ۲‬طرح حقوقی و قضايی را برطبق اصل ‪ ۸۵‬قانون اساسی را کردند که تاکنون ‪ ۶‬مورد از اين لوايح و طرح‌ها در جلسات گذشته بررسی شده است و امروز نيز ‪ ۳‬لايحه از آنها بررسی شد.

بررسی تقاضای رسيدگی به لايحه "جرايم رايانه‌ای" و لايحه "تشکيل پليس قضايی" برطبق اصل ‪ ۸۵‬به جلسه آتی مجلس موکول شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لايحه "مجازات اجتماعی جايگزين زندان" در مجلس بررسی می‌شود، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016