شنبه 27 مرداد 1386

اطلاعيه حزب ملت ايران دفتر اروپايی به مناسبت سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲

کودتای ننگين بيست وهشت مرداد

پنجاه و چهار سال از فاجعه دردناک کودتای ننگين بيست و هشت مرداد می گذرد کودتائی که با طرح و برنامه ريزی دول استعمارگر آن دوران يعنی انگلستان و آمريکا وبا سکوت اتحاد جماهير شوروی ، توسط مزدوران داخليشان انجام گرفت . با سقوط دولت ملی دکتر مصدق بزرگمرد تاريخ معاصر ايران زمين ، بيست و پنج سال ديکتاتوری وابسته بر کشورمان حاکم گشت لکه ننگی که هرگز از صفحه های تاريخ کهن ما ايرانيان پاک شدنی نخواهد بود. هرچند در اين مدت توسط هواداران نظام پيشين کوشش بسيار بعمل آمده است که براين فاجعه ننگين رنگ ديگری بخشند . گاهی آنرا" رستاخيز ملی " !! ناميده اند زمانی به " عا شورا ديگر " تشبيه نموده اند و گروهی هم می گويند گذشته را بايد بگذشته سپرد . با اينکه طراحان کودتا به اين عمل اهريمنی خود اقرار نموده وآن را تقبيح می نمايند ، حتا محمدرضا شاه در آخرين کتاب خود به نوعی به اين خيانت اعتراف نموده است و خواهرگراميش با صراحت به همکاريش با جاسوسان بيگانه اعتراف می کند ، وقاحت می خواهد که عده ای باسماجت کودتا راتکذيب و يا آنرا " رستاخيز ملی " بنامند.

برای رسيدن به استقلال ، آزادی ، عدالت اجتماعی و رفاه و ترقی لازم است هرملت مبارزی ، تاريخ و حوادث سياسی گذشته کشور خود را بخوبی مطا لعه و به ياد داشته باشد و با تجربه آموختن از علت شکست ها و پيروزی ها ، راه آينده خود را هموار ساخته و و اشتباهات گذشته را ديگر مرتکب نشود . آن کسانی که می گويند گذشته را بايد به گذشته سپرد و به آينده نگريست ، يا از روی سادگی و نادانی است و يا از روی غرض و کينه ورزی . اگر ملت ما بويژه رهبران و سازمان های سياسی و اليت های جامعه علت شکست انقلاب مشروطه را با آن همه فداکاری و جنبش ملی کردن نفت را با آن همه پشت کار، بخوبی مورد بررسی و مطالعه قرار داده و از آن پند می گرفتند هيچگاه انقلاب بيست و دو بهمن اينگونه با شکست روبرو نمی شد تا هواداران نظام پيشين چنين گستاخانه از پستوها بيرون آيند و زير نام " مشروطه خواهان " از ملت ايران طلبکارهم شوند . بايد از اين مدعيان مشروطه خواه پرسيد : در آن بيست و پنج سا لی که کودتای ننگين باعث گرديد تا قانون اساسی مشروطه زير پا گذاشته شود ، هيئت دولت و نمايندگان مجلس و قضات قوه قضائيه بجای احترام گذاردن به قانون اساسی که خون بهای پدران ما بود و اجرای کامل آن ، همگی پيرو "منويات ذات اقدس همايونی " شده بودند و جز" فرامين هما يونی" هيچ قانونی در جامعه قابل اجرا نبود ، اين بانوان وآقايان کجا تشريف داشتند که پس ازمرگ مشروطيت ، امروز به ياد آن افتاده و يقه چاک می دهند؟
درآن بيست و پنج سال حکومت استبدادی ، مليون بودند که زير نام جبهه ملی جهت اجرای کامل قانون اساسی مبارزه می نمودند که شماری از آنان به جوخه های اعدام سپرده شدند يا به زندان افتاده ويا تبعيد گرديدند و يا خانه نشين گشتند ، در مقابل آقايان ساکت نشسته و تماشاچی آن همه قانون شکنی بودند و لب از لب هم نمی گشودند ولی اکنون که ملت ايران خط بطلان بر نظام پيشين کشيده است به ياد مشروطه سلطنتی در گور خفته افتاده اند.

مسبب و بانی سيه روزی امروز ايران کيست؟ جز آخرين پادشاه پهلوی و هواداران پر و پا قرصش

باره ها گفته و باز می گوئيم: زمانی که بفرمان "ملوکانه" درب سازمان های سياسی و سنديکاهای کارگری و انجمن های دانشجوئی بسته شد و قلم های حق نويس شکسته و دهان آزاديخواهان دوخته گشت و بارها دانشگاه مورد هجوم سربازان و چماقداران حکومتی قرار گرفت تا با سرکوبی دانشجويان آزاديخواه ، سکوت مرگبار را برجامعه حاکم نمايند که ديگر صدای آزادی و عدالت خواهی به گوش ها نرسد و " خاندان جليل " بر جامعه حاکم و فرمانروا گردد و مردم بخصوص حاشيه نشينان شهرها در بيخبری کامل بسر برده و خبرها پس از گذشتن از صافی ساواک به آگاهی مردم برسد . مردم چاره ای نداشتند جز اينکه به مساجد ، حسينيه ها ، انجمن های اسلامی و تکيه ها روی آورند تا واژه آزادی و عدالت و مساوات را فقط از اين مکان ها که حتا در دور افتاده ترين روستا ها نيز وجود داشت بشنوند و مجبور گردند که ناجی خود را در بين روحانيون بجويند . زمانی که پادشاه تحصيل کرده فرنگ بچشم خود امام زمان را ببيند و در سفرزيارتی به امامزاده داود از روی قاطر به ته دره سقوط کند و حضرت عباس به دادش برسد و او را در بين زمين و آسمان گرفته و به روی قاطر باز گرداند و... ، آنوقت می شود توقع داشت که مردم سخنان رهبران مذهبی را باور نکرده و وعده و وعيد های شيرين آنان را نا ديده انگارند و پيرو آنان نگردند؛ آنهائی که با وقاحت تمام ، کودتای ننگين بيست و هشت مرداد را" رستاخيز ۲۸ مرداد " ميخوانند آيا نمی دانند که برادران رشيديان ، کانون افسران بازنشسته ، اوباش و چاقو کشانی چون طيب حاج رضائی – حسن رمضان يخی – اصغر خالدار –ناصر جيگرکی- شعبان بی مخ و... ، زنان بد نامی چون ملکه اعتضادی ها ، پری آجودان قزی ها ... و متأسفانه روحانيونی همچون آيت الله سيدابوالقاسم کاشانی، سيد محمد بهبهانی، شيخ بهاءالدين نوری، شيخ احمد کفائی خراسانی، حجت الاسلام والمسلمين شمس قنات آبادی و...، سازمان فدائيان اسلام، مجمع مسلمانان مجاهد و...
همچنين خود فروختگان سياسی مانند دکتر مظفر بقائی، حسين مکی، حائری زاده، علی زهری، ميراشرافی ها و... بودند که عليه نهضت ملی ايران وارد ميدان شدند تا فرامين کروميت روزولت فرستاده « پرزيدنت آيزنهاور » را بمرحله اجرا گذارند که با موفقيت هم به انجام رساندند.
دراين چند سال محققان و دست اندرکاران و برنامه ريزان خارجی کودتا با مصاحبه ها و انتشار خاطرات خود نقطه ابهامی در اين راستا باقی نگذاشته اند . حال چند نفر خود فروخته ايرانی نما برای بدست آوردن دل اربابان ، قلم بدست گرفته و عليه دکتر مصدق بزرگمرد تاريخ معاصر ايران مزخرفاتی را سر هم کرده و خود را تاريخ نويس و يا محقق سياسی معرفی می کنند و با اين عمل کثيف آبروی نداشته خود را بيش از پيش برده اند . اين خود نشان دهنده اين حقيقت است که نام مصدق هنوزدشمنان آزادی و استقلال و عدالت را بوحشت می اندازد چون می بينند ، درهر حرکتی که از سوی جوانان داخل کشور انجام می گيرد از ته دل فرياد بر می آورند:
"مصدق مصدق راهت ادامه دارد"
اين حقيقتی است مسلم که تا رسيدن به استقلال ، آزادی ، عدالت اجتماعی راه مصدق ادامه خواهد داشت .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هم ميهنان !

با آگاهی دقيق از علل شکست های انقلاب مشروطه ، نهضت ملی کردن نفت و انقلاب بيست و دو بهمن، بايد دست بدست هم داده و با کمک هم کشور عزيزمان را از ورطه سقوط رها سازيم و تا رسيدن به آزادی و برقراری عدالت اجتماعی در سايه نظامی مردمسالار در کنار هم باشيم و با بينش و درايت کامل اجازه ندهيم در همبستگی ما خللی وارد آورند همانگونه که در سه جنبش گذشته انجام گرفت و ما را به نقطه اول باز گرداند . بايد همواره اين حقيقت را در نظر داشت که

گذشته چراغ راه آينده است

توجه داشته باشيم ما قبل از هر چيز ايرانی هستيم . آذری ، کرد ، بلوچ ، لر ، ترکمن ، خوزی ، گيلک و مازندرانی و... همه ايرانی و اعضای يک خانواده هستيم و از حقوق مساوی برخوردار بوده و به يکسان ارث می بريم با هر مرام و هر آئينی که داشته باشيم ، مهم ايرانی بودن ماست .

درود بر روان پاک مصدق بزرگ پيشوای نهضت ملی ايران
درود بر روان پاک دکتر حسين فاطمی سردار نهضت ملی ايران
درود بر روان پاک داريوش و پروانه فروهر ادامه دهندگان راه مصدق
درود بر روان پاک تمامی جانباختگان را آزادی و شرف
درود بر کارگران ، معلمان ، دانشجويان مبارز آزاديخواه وزندانيان سياسی

شنبه بيست و هفتم امردادماه يکهزار و سيصد و هشتاد و شش خورشيدی
دفتر اروپايی حزب ملت ايران

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعيه حزب ملت ايران دفتر اروپايی به مناسبت سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016