جمعه 3 اسفند 1386

حزب ملت ايران: ما در انتخابات شرکت نمی کنيم

بررسی وضع موجود در آستانه نمایش انتخابات

هم ميهنان انتخابات دور هشتم مجلس شورای اسلامی در پيش است . يکبار ديگر صدای سرودهای ميهنی و ملی که بهنگام هر انتخابات در سراسر ميهن طنين افکن می شود تا احساسات ملی ملت را برانگيزند بگوش می رسد .
هم ميهنان جهان متمدن بر اين باور است شرکت در انتخابات هرگاه زمينه ی برگزاری سالم و آزاد آن فراهم شده باشد ، راهيست برای رسيدن به مردمسالاری . از آنجا که انسان ها حق دارند در اداره عمومی کشور خود مستقيم يا از طريق گزينش نمايندگانی که آزادنه و با اختيار کامل انتخاب شده باشند ، شرکت جويند ، اساس قدرت حکومت ها را اراده مردم می دانند . بروز و ظهور چنين اراده ای تنها در رعايت حقوق مساوی بين مردم و تأمين و تضمين آزادی رأی همگان ايجاد می شود . انتخابات به مثابه روشی است که به مردم اجازه می دهد سرنوشت خود را در دست گيرند و در صورت تمايل ، قوانين و سياست های جاری را دگرگون کنند ، تا آنجا که اختيار استيضاح و تغيير حکومت گران را نيز دارا هستند . از اين رو اين مکانيسم نبايد از روح تهی شده به ابزاری در خدمت مهره چين ها و مقاصد گروهی و در نهايت به اهرمی ضد ملی و توجيه گر نابسامانی ها تبديل شود .
حزب ملت ايران پس از سال ۱۳۵۹ بارها اعلام کرده است که پيش نياز شرکت در انتخاباتی واقعی پديد آوردن فضای سياسی باز از راه پاسداشت آزادی گفتار و نوشتار و آزاد گزاردن همه حزب های دگرانديش ، اتحاديه ها و نهادهای مدنی و صنفی هر گروه اجتماعی و عدم تجاوز گروه های فشار به هر عنوان به زنان ، جوانان ، دانشجويان و کارگران است . آزادی زندانيان سياسی – مطبوعاتی و عدم تعقيب فعالان سياسی – مدنی ، دانشجويی ، کارگری که به گناه اظهار عقيده به بند کشيده شده اند . دادن تأمين های لازم به ايرانيانی که ناگزير به کشورهای بيگانه کوچ کرده اند برای بازگشت به ميهن . بر رويهم برگزاری سالم انتخابات در گرو زنده داشت همه حقوق ملت است .
هم ميهنان آيا در شرايط حاکم بر ميهن ما اصولا ملت از حقی برخوردار است ؟ . آيا پيش نيازهای ياد شده بر آورده شده اند يا روز به روز اوضاع بدتر و دامنه ی فضای سياسی – اقتصادی – اجتماعی تنگ و تنگ تر و مردم سياه روزتر شده اند ؟ . آيا رد صلاحيت نامزدها بصورت بی سابقه که مغاير با قانون است ملت را به بی راهه نخواهد برد ؟
هم ميهنان آنان که شرکت در انتخابات را بهر قيمت توصيه می کنند آيا در کار شکل گيری جنبش دموکراسی خواهی کار شکنی نمی کنند و در عمل در خدمت ادامه وضع موجود نيستند ؟ . آيا آگاهند که برخلاف اصل ۷۶ قانون اساسی که مجلس شورای اسلامی حق تحقيق و تفحص در تمام امور کشور را دارا است آيا در عمل حق هرگونه تحقيق و تفحص از او سلب نشده است ؟ . آيا کسی که نامزد مورد نظرش نه بر اساس اصول قانونی که سليقه ای در صافی های مختلف رد شده اند باز هم بايد در اين انتخابات شرکت کنند ؟ و برخلاف افکار و باورهايش و بدون شناخت ، فرصت طلبانه به نامزدی که حکومت برای او برگزيده است رأی بدهند .
آيا انتخابات در رژيم های تک صدايی ، همچون ويترين فروشگاهی نخواهد بود که چون در آن وارد شويد در قفسه های آن بيکاری ، فقر ، گرانی ، بی آيندگی ، فرار مغزها ، دشمنی با جهان ، تبعيض های جنسيتی و قومی ، خانوادگی و لباسی .... و در نتيجه اختناق و استبداد و زندان و بگير و به بند رديف رديف چيده شده است ، آيا در اين دکان ها چيز ديگر يافت می شود ؟
هم ميهنان آيا بايد مشاطه گر چهره زشت چنين انتخاباتی شد ؟ . آيا با عدم رعايت ابتدايی ترين حقوق بشر حتا انتخاب نوع پوشش برای نيمی از ملت ، جايی برای حضور در انتخابات باقی می ماند ؟ . آيا شرکت در چنين انتخاباتی تاييدی نيست بر رفتاری که در کوی و برزن با زنان و دختران می شود ، يا تاييدی نخواهد بود بر عدم وجود حتا يک روزنامه تحول طلب مستقل ؟ آيا تاييدی بر عدم وجود مديريت کلان جامعه نيست که کشور و ميهن را به رويارويی با جهان کشانده و در نهايت مجبور می شود به استعمارگران باج بدهد . يا ملتی که بر اقيانوسی از نفت و گاز زندگی می کند بايد در سرمای زمستان بدون سوخت بماند ؟
آيا شرکت در انتخاباتی اينگونه می تواند ما را به دموکراسی و حقوق بشر رهنمون شود ؟ يا ملک و ملت را به قهقرا خواهد برد ؟
هم ميهنان نتيجه چنين گزينش هايی و چنين نمايندگانی اين است که آنگاه که رييس جمهوری مورد تاييدشان در نشست قطر زير تابلوی مجعول " خليج عربی " می نشيند از کسی کمترين صدايی در نمی آيد يا با وزير خارجه ای که سهم مشاع ملت را از درياچه ی مازندران به ۳/۱۱ کاهش می دهد توانايی مخالفت و اعتراض نخواهد داشت . آيا حفظ استقلال اينگونه تأمين می شود آن هم با اين مديران ؟
با اندوه ، هرچه زمامداران در صحنه های بين المللی و امور داخلی درمانده تر و ناکاراتر می شوند چون مجلسی مدافع ملت نداريم ، بر موج سرکوب در داخل می افزايند که نتيجه آن مرگ دانشجو در زندان خواهد بود تا کسی يارای ابراز عقيده نداشته باشد . بگونه ای که شهرهای کوچک و بزرگ قدم به قدم زير پوشش نيروهای امنيتی و انتظامی و انواع گشت های مختلف قرار گرفته است .
با چنين کارنامه ی زشت در حاليکه روزگار مردم پيوسته سياه تر و ناکامی ها افزونتر ، فقر ، تنگدستی فراگير شده ، بيکاری ، نبود بهداشت و مسکن ، گرانی ، تورم ، موج خودکشی ، فرار مغزها از سرزمين مادری در ميان زنان و مردان و جوانان سرسام آور ، تباهی اخلاقی ناشی از عدم مديريت درست ، آيا جايی برای آزمودن دوباره همين گونه مجلس و نمايندگان هست که در انتخابات شرکت جوييم و توجيه گر تمامی اين ناکامی ها و ناکارآمدی ها و کمبودها باشيم يا از خود پرسيده ايد اين چه ديپلماسی است که در گردهمايی های دولتی مرگ بر اين و آن گفته می شود و در نهان بدور از چشم ملت با کشورهای بيگانه و نمايندگان استعمارگران به گفتگوی پنهانی می نشينند . اگر مجلسی از نمايندگان راستين نه دستوری تشکيل شده بود به دولت اجازه اين رفتارهای ضد ملی را می داد ؟ .
هم ميهنان همانگونه که بارها اعلام کرده ايم گذار از اين برهه با انتخابات فرمايشی امکان پذير نيست ، که اين زمين شوره سنبل بر نيارد جز اينکه ايران را به ورطه خطرناک تجزيه سوق دهد که خواست استعمارگران است . برای رسيدن به جامعه سالم ، آزاد ، مستقل ، عادلانه و بدور از آزارهای قومی – جنسيتی و هرگونه تنگ نظری با داشتن ديپلماسی ملی بدور از افتادن از ترس مار غاشيه به دام عقرب جراره ، بايد زمينه های انتخابات سالم فراهم شود . اين دگرگشت به باور حزب ملت ايران تنها و تنها از راه برگزاری گزينش ملی پس از انجام پيش شرط های ياد شده امکان پذير است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بی شک امکان برگزاری انتخابات می تواند و بايد فرصتی باشد برای بسيج واقعی همه توانايی های مردم در انتخاباتی آزاد و بی سانسور و فيلترهای هزارتو چون شورای نگهبان تا با پيروی از يک سياست راهبردی ملی و آگاهانه منجر به استقرار حاکميت ملی شود .
حزب ملت ايران از آنجا که براستقلال، آزادی ، و عدالت اجتماعی پای می فشارد ، تا فراهم آمدن زمينه های قانونی بدور از هرگونه خشونت جهت هرگونه گزينش ، همچون ۲۷ سال گذشته از شرکت در اينگونه گزينش ها کناره جويی می کند . چون مشارکت در آن را مغاير با مصالح و منافع ملی استقلال ، آزادی و عدالت اجتماعی می داند .

دبيرخانه حزب ملت ايران
تهران ۵ اسفند ۱۳۸۶ خورشيدی

درود بر داريوش و پروانه فروهر رهگشايان مردم سالاری
برقرار باد همبستگی تمام نيروهای استقلال طلب و آزاديخواه
آزادی زندانيان سياسی خواست ملت آزاد ايران است
هم ميهن سرنوشت خود را خود برگزين

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حزب ملت ايران: ما در انتخابات شرکت نمی کنيم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016